اخبار زیست شناسی

چرخه های قاعدگی زنان به طور موقت با چرخه های ماه هماهنگ می شوند

زنان به طور موقت سیکل های قاعدگی خود را با درخشندگی و چرخه های ثقل ماه هماهنگ می کنند.

تجزیه و تحلیل سوابق چرخه قاعدگی طولانی مدت که توسط 22 زن تا 32 سال نگهداری می شود ، نشان می دهد که زنان با چرخه های طولانی تر از 27 روز به طور متناوب با چرخه هایی که بر شدت نور ماه و نیروی جاذبه ماه تأثیر دارند هماهنگ می شوند. این هماهنگی همزمان با سن زنان و هنگام قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب از بین رفت.

محققان این فرضیه را مطرح کردند که رفتار باروری انسان ممکن است همزمان با ماه در دوران باستان باشد ، اما با ظهور سبک زندگی مدرن و بشر به طور روزافزونی در معرض نور مصنوعی در شب ، این تغییر کرد. در حالی که تحقیقات قبلی نشان می دهد زنان با چرخه قاعدگی که با چرخه های ماه کاملاً مطابقت دارند ممکن است بالاترین احتمال باردار شدن را داشته باشند ، اما تأثیر ماه بر تولید مثل انسان همچنان یک موضوع بحث برانگیز است.

برای پرداختن به این رمز و راز دیرینه ، شارلوت هلفریش-فارستر و همکارانش داده های طولانی مدت در مورد شروع چرخه قاعدگی را که به طور متوسط ​​15 سال طول می کشد ، بررسی کردند ، از جمله سوابق مربوط به 15 زن 35 ساله یا کمتر و 17 زن بالای 35 سال. در زمان هایی که چرخه قاعدگی زنان همزمان با چرخه های قمری اتفاق افتاده است ، محققان داده ها را به صورت نمودارهای شطرنجی (نمودارهایی که روابط مبتنی بر زمان را نشان می دهند) همراه با نوسانات چرخه های ماه به نمایش می گذارند.

محققان دریافتند که بیشتر چرخه های قاعدگی زنان با ماه سینودیک (زمانی که ماه برای چرخش در تمام مراحل خود طول می کشد) در فواصل زمانی مشخص مطابقت دارد. چرخه قاعدگی نیز با ماه گرمسیری مطابقت دارد (27.32 روزی که ماه برای عبور دو بار از همان نقطه اعتدال به طول می انجامد) 13.1٪ از زمان در زنان 35 سال به بالا و 17.7٪ از زمان در زنان بالای 35 سال ، نشان می دهد که قاعدگی همچنین تحت تأثیر تغییر در نیروی جاذبه ماه قرار دارد. علاوه بر این ، محققان هماهنگی بیشتری را بین چرخه ماه و قاعدگی در طول شبهای طولانی زمستان مشاهده کردند ، زمانی که زنان در معرض نور طولانی مدت قرار گرفتند.

در حالی که به نظر می رسد چرخه های تابش ماه و گرانش ماه فقط به تنهایی بر روی چرخه قاعدگی تأثیر می گذارند ، یافته ها نشان می دهد که این چرخه ها با همدیگر چرخه های قاعدگی بیشترین هماهنگی را با ریتم های قمری دارند و این زمانی است که ماه نزدیک به زمین است.

5/5 ( 1 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *