سلامتی

ارتباط آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در مطالعه جدید

مصرف آسپرین با ۲۶ درصد افزایش خطر نارسایی قلبی در افرادی که حداقل یک عامل مستعد کننده برای این بیماری دارند، مرتبط است. این یافته یک مطالعه است که امروز (22 نوامبر 2021) در ESC Heart Failure، مجله انجمن اروپایی قلب و عروق (ESC) منتشر شده است. عوامل مستعد کننده شامل سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی بودند.

دکتر بلریم موجاج، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه گفت: «این اولین مطالعه‌ای است که گزارش می‌دهد در میان افرادی که حداقل یک عامل خطر برای نارسایی قلبی دارند، افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند بیشتر احتمال دارد که متعاقباً به این بیماری مبتلا شوند تا افرادی که از این دارو استفاده نمی‌کنند». فرایبورگ آلمان اگرچه یافته‌ها نیاز به تایید دارند، اما نشان می‌دهند که ارتباط بالقوه بین آسپرین و نارسایی قلبی باید روشن شود.

تأثیر آسپرین بر نارسایی قلبی بحث برانگیز است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط آن با بروز نارسایی قلبی در افراد با و بدون بیماری قلبی و ارزیابی اینکه آیا استفاده از دارو با تشخیص جدید نارسایی قلبی در افراد در معرض خطر مرتبط است یا خیر.

این تجزیه و تحلیل شامل 30827 فرد در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی بود که از اروپای غربی و ایالات متحده در مطالعه HOMAGE ثبت نام کرده بودند. “در معرض خطر” به عنوان یک یا چند مورد از موارد زیر تعریف شد: سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی. شرکت کنندگان 40 سال و بالاتر و بدون نارسایی قلبی در ابتدا بودند. مصرف آسپرین در هنگام ثبت نام ثبت شد و شرکت کنندگان به عنوان کاربر یا غیر مصرف کننده طبقه بندی شدند. شرکت کنندگان برای اولین بار نارسایی قلبی کشنده یا غیرکشنده که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت، پیگیری شدند.

میانگین سنی شرکت کنندگان 67 سال و 34 درصد زن بودند. در ابتدا، در مجموع 7698 شرکت کننده (25%) آسپرین مصرف می کردند. در طول 5.3 سال پیگیری، 1330 شرکت کننده دچار نارسایی قلبی شدند.

محققان ارتباط بین مصرف آسپرین و نارسایی قلبی را پس از تنظیم جنسیت، سن، شاخص توده بدن، سیگار کشیدن، مصرف الکل، فشار خون، ضربان قلب، کلسترول خون، کراتینین، فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و درمان با رنین ارزیابی کردند. – مهارکننده های سیستم آنژیوتانسین-آلدوسترون، مسدود کننده های کانال کلسیم، دیورتیک ها، مسدودکننده های بتا و داروهای کاهش دهنده چربی. مصرف آسپرین به طور مستقل با 26 درصد افزایش خطر ابتلا به نارسایی قلبی جدید مرتبط بود.

برای بررسی سازگاری نتایج، محققان تجزیه و تحلیل را پس از تطبیق مصرف کنندگان و غیر مصرف کنندگان آسپرین برای عوامل خطر نارسایی قلبی تکرار کردند. در این تجزیه و تحلیل همسان، آسپرین با 26 درصد افزایش خطر تشخیص نارسایی قلبی جدید همراه بود. برای بررسی بیشتر نتایج، تجزیه و تحلیل پس از حذف بیماران با سابقه بیماری قلبی عروقی تکرار شد. در 22690 شرکت کننده (74 درصد) بدون بیماری قلبی عروقی، مصرف آسپرین با 27 درصد افزایش خطر نارسایی قلبی مرتبط بود.

دکتر مجاج گفت: این اولین مطالعه بزرگی بود که به بررسی رابطه بین مصرف آسپرین و نارسایی قلبی در افراد با و بدون بیماری قلبی و حداقل یک عامل خطر پرداخت. آسپرین معمولا استفاده می شود – در مطالعه ما از هر چهار شرکت کننده یک نفر این دارو را مصرف می کرد. در این جمعیت، مصرف آسپرین، مستقل از سایر عوامل خطر، با بروز نارسایی قلبی همراه بود.

وی در پایان گفت: برای تایید این نتایج به کارآزمایی‌های تصادفی چندملیتی بزرگ در بزرگسالان در معرض خطر نارسایی قلبی نیاز است. تا آن زمان، مشاهدات ما نشان می دهد که آسپرین باید با احتیاط در افرادی که نارسایی قلبی دارند یا دارای عوامل خطر برای این بیماری هستند، تجویز شود.

 

5/5 (2 Reviews)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *