تکنولوژی

اولین افرادی که وارد قاره آمریکا می شوند سگ های آنها را همراهی می کنند

بر اساس تحقیقات جدیدی که درباره منشا سگ ها بیشتر روشن می شود ، اولین افرادی که در قاره آمریکا اقامت گزیدند احتمالاً همراهان سگ خود را نیز با خود آورده اند.

یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی دکتر آنجلا پری باستان شناس ، از دانشگاه دورهام انگلیس ، سوابق باستان شناسی و ژنتیکی افراد و سگ های باستان را بررسی کردند.

آنها دریافتند که اولین افرادی که قبل از 15000 سال پیش به قاره آمریکا وارد شده اند و از نژاد شمال شرقی آسیا هستند ، سگهای آنها را همراهی می کنند.

محققان می گویند این کشف نشان می دهد که اهلی سازی سگ احتمالاً قبل از 23000 سال پیش در سیبری اتفاق افتاده است. مردم و سگهایشان سرانجام هم از غرب به بقیه مناطق اوراسیا و هم از شرق به قاره آمریکا سفر کردند.

یافته ها در مجله (  Proceedings of the National Academy of Science  of the United States of America  PNAS ) منتشر شده است .

قاره آمریکا یکی از آخرین مناطقی در جهان بود که توسط مردم آباد شد. در همین زمان ، سگها از اجداد گرگ خود اهلی شده بودند و احتمالاً نقش های مختلفی را در جوامع بشری بازی می کردند.

دکتر آنجلا پری ، نویسنده ارشد تحقیق ، در گروه باستان شناسی در دانشگاه دورهام ، گفت: “چه مدت و کجا مدت ها است که در تحقیقات اهلی سازی سگ سوال شده است ، اما در اینجا ما همچنین چگونگی و چرایی آن را بررسی کردیم ، که اغلب نادیده گرفته شده اند.

“اهلی سازی سگ که در سیبری اتفاق می افتد به بسیاری از سوالاتی که ما همیشه در مورد ریشه های رابطه انسان و سگ داشته ایم پاسخ می دهد.

“با کنار هم قرار دادن قطعات پازل باستان شناسی ، ژنتیک و زمان ، تصویر واضح تری را می بینیم که در آن سگها در سیبری اهلی می شوند و سپس از آنجا به قاره آمریکا و سراسر جهان پراکنده می شوند.”

لورانت فرانتز (لودویگ ماکسیمیلیان دانشگاه مونیخ) ، متخصص ژنتیک و نویسنده مشترک ، گفت: “تنها چیزی که ما به طور قطع می دانستیم این است که اهلی سازی سگ در قاره آمریکا انجام نشده است.

“از امضای ژنتیکی سگهای باستان ، اکنون می دانیم که آنها قبل از مهاجرت مردم به قاره آمریکا حتماً در جایی از سیبری حضور داشته اند.”

پروفسور گرگر لارسون ، همكار دانشگاه آكسفورد ، اظهار داشت: محققان قبلاً اظهار داشتند كه سگها در سراسر اوراسیا از اروپا تا چین و بسیاری از مناطق در این مناطق اهلی شده اند.

“شواهد ترکیبی از انسان ها و سگ های باستان به بهبود درک ما از تاریخ عمیق سگ کمک می کند ، و اکنون به سیبری و شمال شرقی آسیا به عنوان یک منطقه احتمالی که اهلی سازی سگ در آن آغاز شده است اشاره می کند.”

در آخرین حداکثر یخبندان (از 23،000-19،000 سال پیش) برینگیا (زمین و منطقه دریایی بین کانادا و روسیه) ، و بیشتر سیبری ، بسیار سرد ، خشک و تا حد زیادی بدون یخبندان بود.

شرایط سخت آب و هوایی منتهی به ، و در این دوره ممکن است در نزدیکی جمعیت انسانها و گرگها با توجه به جذابیت آنها به همان طعمه باشد.

این تعامل فزاینده ، از طریق مهار متقابل کشتار از گرگهایی که به سمت اردوگاههای انسانی کشیده شده اند ، ممکن است رابطه ای بین گونه هایی را که در نهایت منجر به اهلی شدن سگها شده و نقش حیاتی در جمعیت قاره آمریکا را آغاز کرده باشد.

همانطور که دیوید ملتزر ، همکار و باستان شناس ، از دانشگاه South Methodist University (Dallas، TX) خاطرنشان می کند ، “ما مدتهاست می دانیم که اولین آمریکایی ها باید از مهارت های شکار تیز بینی ، دانش زمین شناسی برای یافتن سنگ و سایر مواد لازم برخوردار باشند. آماده برای چالش های جدید

“سگهایی که با ورود آنها به این دنیای کاملاً جدید آنها را همراهی می کردند ، ممکن است به اندازه ابزار سنگی که حمل می کردند ، بخشی از کارنامه فرهنگی آنها بوده است.”

از زمان اهلی شدن گرگ ها ، سگ ها نقش های متنوعی را در جوامع بشری ایفا کرده اند ، که بسیاری از آنها با تاریخ فرهنگ های سراسر جهان گره خورده است.

تحقیقات باستان شناسی و ژنتیکی آینده نشان خواهد داد که چگونه روابط متقابل بین مردم و سگ ها منجر به پراکندگی موفقیت آمیز آنها در سراسر جهان شده است.

5/5 ( 1 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *