سلامتی

اگر حداقل 70٪ از ماسکهای صورت که به طور مداوم استفاده می کنند ممکن است بیماری همه گیر COVID-19 متوقف شود.

ماسک های صورت پخش کند COVID-19 ؛ انواع ماسک ها ، ماده مورد استفاده

استفاده از ماسک های صورت برای کمک به کاهش سرعت انتشار COVID-19 به طور گسترده ای توسط متخصصان بهداشت توصیه شده است. این باعث تحقیقی در مورد بررسی فیزیک استفاده از ماسک صورت و انتقال بیماری و همچنین تحقیقات در مورد مواد ، طراحی و سایر موارد موثر بر نحوه کار ماسک صورت شده است.

در فیزیک مایعات ، توسط انتشارات AIP ، محققان تحقیق در مورد ماسک های صورت و استفاده از آنها را بررسی کردند و آنچه را که ما تا به امروز می دانیم در مورد روش ماسک های صورت برای فیلتر کردن یا مسدود کردن ویروس خلاصه می کند. آنها همچنین موضوعات طراحی را که هنوز نیاز به پرداختن دارند خلاصه می کنند.

یکی از جنبه های اصلی عملکرد ماسک صورت شامل اندازه قطرات مایعاتی است که هنگام گفتگو ، آواز ، عطسه ، سرفه یا حتی تنفس شخص از بینی و دهان خارج می شود. قطرات بزرگتر ، با اندازه های حدود 5-10 میکرون ، متداول ترین هستند. این قطرات هنوز بسیار کوچک هستند. برای مقایسه ، قطر موی انسان حدود 70 میکرون است.

حجم کسری هوای تنفسی در آغاز / اوج الهام و انقضا تحت سرعت تهویه هر دو 7.5 لیتر در دقیقه (موارد I) و 15 لیتر در دقیقه (موارد II). رنگ به رنگ آبی نشان دهنده حجم اشغال شده توسط هوای تازه و خالص است ، در حالی که رنگ قرمز نشان دهنده حجم اشغال شده توسط هوای تنفس خالص است. رنگ های موجود در آن ترکیبی از هوای تازه و تنفس را نشان می دهد.

حتی قطرات کوچکتر ، آنهایی که زیر 5 میکرون هستند ، احتمالاً خطرناک تر هستند. اینها می توانند به صورت آئروسل درآیند و برای مدت طولانی در هوا معلق بمانند. در میان انواع مختلف ماسک های مورد استفاده (ماسک های پارچه ای ، ماسک های جراحی و ماسک های N95) ، فقط N95 ها می توانند قطرات اندازه آئروسل را فیلتر کنند.

عملکرد ماسک های صورت که برای ساعت های زیادی استفاده می شود ، مانند مراقبت های بهداشتی یا سایر کارگران ضروری ، بر میزان موثر استفاده از ماسک در صورت تأثیر می گذارد. آسایش حرارتی خصوصاً در محیط های گرم و مرطوب مسئله مهمی است.

محققان دریافتند ماسک های صورت ساخته شده از مواد پلیمری ترکیبی می توانند ذرات را با بازده بالا فیلتر کنند و در عین حال صورت را خنک کنند. الیاف استفاده شده در این ماسک های خاص در برابر اشعه مادون قرمز شفاف هستند و باعث می شوند گرما از زیر ماسک خارج شود.

نویسنده Heow Pueh Lee گفت: “ممکن است رابطه ای بین مقاومت تنفسی و مقاومت در برابر ماسک صورت وجود داشته باشد که باید برای فاصله پوشیدن ماسک صورت مورد مطالعه قرار گیرد.” “همچنین ، شرایط محیطی در فضای محفظه ای در ماسک صورت باید با استفاده از سنسورهای کوچک سازی شده و تولید کپی های انسانی برای چنین مطالعاتی با دقت بیشتری تعیین شود.”

محققان همچنین مطالعات اپیدمیولوژیکی را با هدف کشف اینکه آیا ماسک های صورت تعداد تولید مثل موثر را کاهش می دهد ، بررسی کردند. اگر تعداد تولید مثل به زیر 1 برسد ، شیوع آن متوقف می شود. یک مطالعه از داده های COVID-19 از ایالت نیویورک استفاده کرده است.

سانجی کومار ، نویسنده ، گفت: “نتایج نشان می دهد اگر حداقل 70٪ از ساکنان به طور مداوم از چنین ماسکهایی در ملاقات عمومی استفاده کنند ، استفاده مداوم از ماسک های موثر صورت ، مانند ماسک های جراحی ، می تواند منجر به ریشه کن شدن همه گیری شود.” “حتی اگر ماسک های پارچه ای با کارایی کمتری نیز داشته باشند ، می توانند گسترش را کند کنند ، اگر به طور مداوم استفاده شود.”

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *