سلامتی

بحث کارشناسان: آیا ماسک های COVID باید در فضای باز پوشیده شوند؟

استفاده از ماسک توسط مردم ، به خصوص در فضای باز ، همچنان بحث برانگیز است. اما آیا برای کمک به کاهش انتقال ویروس covid-19 ، آیا باید در خارج از کشور ماسک پوشید – یا اینکه تلاش برای کاهش انتقال در محیط داخلی که خطرات بیشتر است باید متمرکز شود؟

امروز کارشناسان در مورد  BMJ بحث می کنند.

بابک جاوید از دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو و همکارانش اذعان می کنند که خطر انتقال ویروس covid-19 در خانه بسیار بیشتر از فضای باز است. و همچنین آنها از سیاست هایی که باعث می شود در خارج از منزل تنها در یک شخص یا تنها با اعضای یک خانوار پوشانده شود ، پشتیبانی نمی کنند.

اما آنها استدلال می کنند که استفاده از ماسک در فضای باز ، به ویژه در اجتماعات بزرگ در فضای باز با تعاملات طولانی مدت نزدیک ، باید عادی شود زیرا ممکن است انتقال ویروس را کاهش داده و استفاده از ماسک را در محیط داخلی ، که خطر بیشتر است تشویق کند.

آنها می گویند نگرانی از افزایش انتقال پس از اعتراضات گسترده در حمایت از جنبش Black Lives Matter محقق نشده است ، در حالی که تصور می شود که تجمع گسترده موتورسیکلت Sturgis در داکوتای جنوبی ، آمریکا ، عامل اصلی یک رویداد بزرگ از نوع گسترده بوده است.

آنها توضیح دادند که یک دلیل پیشنهادی برای این تفاوتها این است که رالی Sturgis با رعایت کمتر اقدامات مانند استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی همراه است که با کاهش خطر انتقال همراه است.

آنها همچنین به داده های ایالات متحده و آلمان اشاره می کنند که نشان می دهد مناطقی که دارای مأموریت عمومی برای پوشش عمومی هستند تأثیر کمتری از ویروس داشته اند ، در حالی که کشورهایی که زودپوشانی صورت را برای مردم انجام می دهند نیز قبلاً یک هنجار اجتماعی را در طی همه گیری پذیرفته اند.

به طور خلاصه ، آنها استدلال می کنند که “استفاده از ماسک در فضای باز ، به ویژه در اجتماعات بزرگ در فضای باز مانند مسابقات ورزشی یا سایر مکان هایی که حفظ فاصله جسمی برای دوره های طولانی دشوار است ، که ممکن است خطر کم اما قابل اندازه گیری بذر یک رویداد فراگیر را داشته باشد – و همچنین به طور کلی رفتار پوشیدن ماسک – عادی است – در کاهش خطرات در مرحله همه گیر کوید -19 فوایدی به همراه خواهد داشت. “

اما دکتر موگه سیویک از دانشگاه سنت اندروز و همکارانش اظهار داشتند که انتقال فضای بیرونی به میزان کلی عفونت کمک زیادی نمی کند و تلاش ها باید در کاهش انتقال داخلی باشد.

آنها می گویند ، هیچ خوشه قابل توجه covid-19 یا رویدادهای “پخش کننده” فقط در خارج از منزل وجود نداشته است. در حالی که رالی Sturgis در داکوتای جنوبی یا شیوع گل رز باغ در کاخ سفید به عنوان مدرکی برای رویدادهای فوق العاده فقط در فضای باز ذکر شده است ، این رویدادها اجزای داخلی و پایدار و چند روزه داشتند. به عنوان مثال ، تحقیقات اپیدمیولوژیک Sturgis Rally موارد مرتبط با رستوران ها و محل کار را نشان داد.

با توجه به خطر کم انتقال در خارج از خانه ، توصیه ها یا دستورات مربوط به پوشاندن در فضای باز ممکن است خودسرانه به نظر برسد ، بر اعتماد و انرژی پایدار مردم برای انجام مداخلات با بازده بالاتر ، مانند استفاده از ماسک داخل خانه یا ماندن در خانه در صورت بیماری ، تأثیر می گذارد.

علاوه بر این ، یک نیاز به ماسک در فضای باز “ممکن است به عنوان یک انگیزه برای بیرون از خانه عمل کند ، که می تواند انزوای اجتماعی را بدتر کند.”

نگرانی های مربوط به عدالت نیز بسیار مهم است ، زیرا افرادی که به باغ های عقب دسترسی دارند یا می توانند از طریق حمل و نقل شخصی به مناطق کم جمعیت تر بپردازند ، می توانند از فضای باز بدون نقاب لذت ببرند ، در حالی که بسیاری دیگر بدون داشتن چنین امتیازات یا منابع نمی توانند از هوای تازه لذت ببرند یا ورزش بدون نقاب را انجام دهند. تنظیماتی که استفاده از ماسک به طور جهانی در فضای باز مجاز است.

آنها معتقدند که باید مردم در مورد درک علمی تکامل یافته از مکانیسم های انتقال مطلع شوند و باید بیشترین هوشیاری را در محیط های داخلی داشته باشند ، در حالی که توجه دارند که تماس طولانی مدت و نزدیک ممکن است خطری ایجاد کند.

سرانجام ، ممکن است دستورات ماسک در فضای باز در برخی از موارد محبوب باشد ، زیرا آنها از “مداخلات قابل مشاهده” هستند که ادعا می شود رهبری قاطع را نشان می دهد.

“با این حال ، این دستورالعمل ها برای مقابله با خطرات واقعی انتقال و یا برای رسیدگی به نتایج نابرابری های اقتصادی اجتماعی و نژادپرستی ساختاری ، رانش تعداد نامتناسبی از عفونت ها و اختلافات مداوم مشاهده شده در سراسر جهان ، کار چندانی انجام نمی دهند.”

یک مقاله مرتبط می پرسد که ما در مورد انتقال SARS-CoV-2 توسط هوا چه می دانیم ؟ سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر بر این عقیده است که انتقال ویروسی توسط آئروسل ها ، اگرچه برای covid-19 امکان پذیر است ، اما مسیر اصلی گسترش SARS-CoV-2 نیست.

و در یک تفسیر پیوند یافته ،  سردبیر بیمار BMJ توضیح می دهد که چرا او در خانه و بیرون ماسک می زند. “استفاده از ماسک به معنای ضعیف بودن یا ترسو بودن نیست. این راهی برای محافظت از افراد آسیب پذیر اطراف شماست. ” “من واکسینه شده ام ، اما در داخل یا خارج ماسک می پوشم تا با کسانی که هنوز آسیب پذیر هستند همبستگی داشته باشم.”

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *