سلامتی

برخی از افراد – به طور عمده کودکان – آنتی بادی ویروس کرونا دارند که می تواند به محافظت در برابر COVID-19 کمک کند.

محققان موسسه فرانسیس کریک و دانشگاه کالج لندن دریافته اند که برخی از آنتی بادی ها ، ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در هنگام عفونت با ویروس های مختلف سرماخوردگی ، همچنین می توانند SARS-CoV-2 را هدف قرار دهند و ممکن است درجه ای از محافظت در برابر سویه ویروسی جدید را ایجاد کند.

در پاسخ به عفونت با ویروس ، سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ایجاد می کند تا به مبارزه با آن کمک کند. این آنتی بادی ها برای مدتی پس از عفونت در خون باقی می مانند و در صورت عفونت مجدد ، دوباره می توانند ویروس را مقابله کنند.

دانشمندان در مقاله خود ، که امروز (جمعه ، 6 نوامبر 2020) در Science منتشر شد ، دریافتند که برخی از افراد ، به ویژه کودکان ، دارای آنتی بادی های واکنشی به SARS-CoV-2 در خون خود هستند ، با وجود اینکه هرگز به ویروس آلوده نشده اند. این آنتی بادی ها احتمالاً نتیجه قرار گرفتن در معرض ویروس های مختلف کرونا هستند که باعث سرماخوردگی می شوند و شباهت های ساختاری با SARS-CoV-2 دارند.

محققان این کشف را در حالی انجام دادند که آزمایش های آنتی بادی بسیار حساس برای COVID-19 را انجام دادند . آنها برای دیدن میزان تست های سنجش آنها ، خون بیماران مبتلا به COVID-19 را با بیمارانی که به این بیماری مبتلا نبودند مقایسه کردند. با کمال تعجب ، آنها دریافتند که برخی از افرادی که در معرض SARS-CoV-2 نبوده اند ، آنتی بادی هایی در خون داشته اند که ویروس را تشخیص می دهند. برای تأیید یافته های خود ، آنها بیش از 300 نمونه خون جمع آوری شده قبل از همه گیری ، بین سالهای 2011 و 2018 را تجزیه و تحلیل کردند.

تقریباً همه نمونه ها دارای آنتی بادی هایی بودند که با ویروس های سرماخوردگی معمولی واکنش نشان می دادند ، انتظار می رفت با توجه به چگونگی قرار گرفتن در معرض این ویروس ها در برخی از دوره های زندگی همه افراد. با این حال ، بخش کوچکی از اهدا کنندگان بزرگسال ، حدود 1 در 20 نفر ، همچنین دارای آنتی بادی هایی هستند که با SARS-CoV-2 واکنش متقابل نشان می دهند ، و این به عفونت اخیر با ویروس کرونا ویروس سرد بستگی ندارد. *

قابل توجه است ، چنین آنتی بادی های متقاطع در نمونه های خون گرفته شده از کودکان 6 تا 16 ساله بسیار بیشتر یافت می شود.

کوین نگ ، نویسنده اصلی و دانشجوی کارشناسی ارشد در آزمایشگاه ایمونولوژی رترو ویروسی در کریک می گوید: “نتایج ما نشان می دهد که کودکان دارای این آنتی بادی های واکنش متقابل هستند بسیار بیشتر از بزرگسالان. برای فهمیدن دلیل این امر ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما ممکن است به دلیل قرار گرفتن مرتب کودکان در معرض ویروس های کرونا باشد.

“این سطح بالاتر که ما در کودکان مشاهده کردیم همچنین می تواند به شما توضیح دهد که چرا احتمال ابتلا به آنها در بیماری COVID-19 کمتر است. با این حال هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این آنتی بادی ها از عفونت یا گسترش SARS-CoV-2 جلوگیری کنند. “

در آزمایشگاه ، محققان آنتی بادی هایی را که در خون از افراد آلوده نشده در خون یافتند ، آزمایش کردند تا تأیید کنند قادر به خنثی سازی SARS-CoV-2 هستند. آنها دریافتند آنتی بادی های متقاطع زیر واحد S2 پروتئین سنبله را در سطح ویروس هدف قرار می دهند.

جورج کاسیوتیس ، نویسنده ارشد و رهبر گروه آزمایشگاه ایمونولوژی رترو ویروسی در کریک می گوید: “سنبله این ویروس کرونا از دو قسمت یا زیر واحد ساخته شده است که کارهای مختلفی را انجام می دهد. زیر واحد S1 به ویروس اجازه می دهد تا روی سلول ها بچسبد و از نظر ویروس های کرونا ویروس نسبتاً متنوعی است ، در حالی که زیر واحد S2 ویروس را به داخل سلول ها راه می دهد و در بین این ویروس ها شباهت بیشتری دارد. کار ما نشان می دهد که زیر واحد S2 به اندازه کافی بین ویروس های کرونا ویروس سرماخوردگی و SARS-CoV-2 مشابه است تا برخی از آنتی بادی ها علیه هر دو کار کنند.

“قبلا تصور می شد که تنها آنتی بادی های S1 می توانند عفونت را مسدود کنند ، اما اکنون شواهد خوبی وجود دارد که برخی از آنتی بادی های S2 می توانند به همان اندازه موثر باشند. این موضوع هیجان انگیز است زیرا فهمیدن اساس این فعالیت می تواند منجر به واکسن هایی شود که علیه طیف وسیعی از ویروس های کرونا ، از جمله سویه های سرماخوردگی مشترک ، و همچنین SARS-CoV-2 و سایر سویه های همه گیر در آینده کار می کنند.

“اما مهم است که تأکید کنیم هنوز ناشناخته های بسیاری وجود دارد که نیاز به تحقیقات بیشتر دارند. به عنوان مثال ، دقیقاً چگونه ایمنی در برابر ویروس کرونا با قرار گرفتن در معرض ویروس دیگر اصلاح می شود؟ یا چرا این فعالیت با افزایش سن کاهش می یابد؟ اینطور نیست که افرادی که اخیراً سرما خورده اند فکر کنند از COVID-19 ایمن هستند. “

اکنون یک تحقیق بزرگ با مشارکت محققان کالج امپریال لندن و دانشگاه کالج لندن در حال انجام است تا نقشی را که پادتن های مختلف و سایر سیستم های دفاعی ایمنی در محافظت در برابر COVID-19 دارند و افراد به شدت بیمار می شوند ، کشف کند.

یادداشت

* محققان دریافتند که:

  • در نمونه های گرفته شده از 50 زن باردار در ماه مه 2018 ، 10٪ آنتی بادی های متقابل داشتند.
  • 21 مورد از 48 نمونه خون گرفته شده از کودکان 1 تا 16 ساله بین سال های 2011 و 2018 حاوی این آنتی بادی های واکنش متقابل بود
  • یک گروه اضافی از 13 اهدا کننده بزرگسال که اخیراً به ویروس های کرونا ویروس آلوده شده اند ، فقط یک مورد از نظر آنتی بادی های واکنش متقابل مثبت است.
0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *