سلامتی

تحقیقات جدید ایالات متحده عوارض COVID-19 را تأیید می کند: مشکلات ریه ، کلیه و قلب و عروق

دکتر ویلیام مورک ، دانشکده جیکوبز می نویسد: “درک دامنه کامل شرایط مرتبط می تواند به پیش آگهی کمک کند ، تصمیمات درمانی را راهنمایی کند و بیماران را در مورد خطرات واقعی آنها برای انواع عوارض COVID-19 گزارش شده در ادبیات و رسانه ها بهتر آگاه سازد.” علوم پزشکی و زیست شناختی ، دانشگاه بوفالو ، بوفالو ، نیویورک ، با همکاران از Aetion ، Inc ، HealthVerity ، Inc و دانشگاه تورنتو.

محققان با استفاده از ادعاهای پزشکی سرپایی و بستری از یک پایگاه داده بهداشتی ایالات متحده ، 70 288 بیمار را که از اول مارس تا 30 آوریل سال 2020 یک ویزیت بهداشتی مربوط به COVID-19 داشتند ، شناسایی کردند. بیش از نیمی از بیماران در بیمارستان بستری شدند ، و تقریباً 5٪ در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. سن متوسط ​​65 سال و 8/55 درصد زن بودند. نویسندگان تمام کدهای تشخیصی احتمالی را مورد بررسی قرار داده و کدهایی را که پس از شروع COVID-19 در تعداد آنها افزایش می یابد ، شناسایی کردند.

شایعترین عارضه مرتبط با COVID-19 ذات الریه ، نارسایی تنفسی ، نارسایی کلیه و سپسیس یا التهاب سیستمیک بود ، مطابق با سایر مطالعات. خطر مطلق ابتلای فرد به COVID-19 برای ذات الریه 6/27 درصد ، نارسایی تنفسی 6/22 درصد ، نارسایی کلیه 8/11 درصد و سپسیس یا التهاب سیستمیک 4/10 درصد بود.

محققان همچنین ارتباطاتی را با طیف وسیعی از سایر بیماری های ریوی و قلبی عروقی مانند ریزش ریوی ، اختلالات لخته شدن خون و التهاب قلب پیدا کردند ، اگرچه خطر این موارد نسبتاً کم بود. برخلاف نتایج سایر مطالعات ، به نظر نمی رسد COVID-19 با خطر بیشتری برای سکته مغزی مرتبط باشد.

نویسندگان می نویسند: “این مطالعه تخمین خطر مطلق و احتمال نسبی را برای کلیه تشخیص های شناسایی شده مربوط به COVID-19 فراهم می کند ، که برای کمک به ارائه دهندگان ، بیماران و سیاست گذاران برای درک احتمال عوارض مورد نیاز است.”

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *