سلامتی

تحقیقات جدید نشان می دهد آنتی بادی های ویروس کرونا تا حداقل 3 ماه پس از عفونت COVID-19 دوام دارند

بر اساس مطالعه جدیدی که امروز در Science Immunology منتشر شده است ، آنتی بادی های ویروس کرونا می توانند حداقل سه ماه پس از آلوده شدن فرد به ویروس عامل COVID-19 دوام بیاورند .

محققان از م Instituteسسه تحقیقاتی Lunenfeld-Tanenbaum (LTRI) در Sinai Health و دانشکده پزشکی Temerty در دانشگاه تورنتو از نمونه های بزاق و خون بیماران COVID-19 برای اندازه گیری و مقایسه سطح آنتی بادی برای بیش از سه ماه پس از بروز علائم استفاده کردند. .

آنها دریافتند که آنتی بادی های کلاس IgG که به پروتئین سنبله SARS-CoV-2 متصل می شوند حداقل برای 115 روز قابل تشخیص هستند که نشان دهنده طولانی ترین فاصله زمانی اندازه گیری شده است. این مطالعه همچنین برای اولین بار است که نشان می دهد این آنتی بادی ها می توانند در بزاق نیز تشخیص داده شوند.

جنیفر گومرمن ، استاد ایمونولوژی در دانشگاه تورنتو و رهبر تلاش برای آزمایش بزاق ، گفت: “مطالعه ما نشان می دهد آنتی بادی های IgG علیه پروتئین سنبله ویروس نسبتاً در خون و بزاق دوام دارند.” “مطالعه ما نشان می دهد که بزاق ممکن است به عنوان یک گزینه جایگزین برای آزمایش آنتی بادی باشد. در حالی که بزاق به اندازه سرم حساس نیست ، جمع آوری آن آسان است. “

جنیفر گومرمن ، طب تمرتی. بر اساس مطالعه جدیدی که روز پنجشنبه در Science Immunology منتشر شد ، آنتی بادی های ویروس کرونا می توانند حداقل سه ماه پس از آلوده شدن فرد به ویروس عامل COVID-19 دوام بیاورند. 

سنجش بزاق در دانشگاه تورنتو ایجاد شد ، در حالی که تیمی در LTRI به سرپرستی محقق ارشد آن کلود گینگراس ، استاد ژنتیک مولکولی در دانشگاه تورنتو ، روش سرمی را انجام دادند.

گینگراس گفت: “بستر LTRI برای تشخیص آنتی بادی ها در سرم یا خون ، به طور باورنکردنی قوی و مناسب برای ارزیابی شیوع عفونت در جامعه است.” “این ابزار دیگری است که می تواند به ما در درک بهتر و حتی غلبه بر این ویروس کمک کند.”

اکثر افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند ، در بدن خود عوامل ایمنی به نام آنتی بادی هایی خاص ویروس ایجاد می کنند. این آنتی بادی ها بدون توجه به اینکه علائمی داشته باشند یا خیر ، در مشخص کردن افراد آلوده مفید هستند.

آن کلود گینگراس ، سلامت سینا. بر اساس مطالعه جدیدی که روز پنجشنبه در Science Immunology منتشر شد ، آنتی بادی های ویروس کرونا می توانند حداقل سه ماه پس از آلوده شدن فرد به ویروس عامل COVID-19 دوام بیاورند. 

تیم بزرگی از دانشمندان در این تحقیق همکاری کردند. دکتر آلیسون مک گیر ، دانشمند بالینی بالینی در LTRI و محقق اصلی شبکه بیماریهای باکتریایی مهاجم تورنتو ، به همراه دکتر ماریو استروسکی در بیمارستان وحدت سلامت سنت مایکل تورنتو از دهها بیمار به بزاق جفت و نمونه های سرمی دسترسی داشتند. برای مطالعه

این مطالعه توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی Baweleta Isho ، Kento Abe ، Michelle Zuo و Alainna Jamal انجام شد. دکتر جیمز رینی ، استاد بیوشیمی و ژنتیک مولکولی در دانشگاه تورنتو و ایو دوروشر از شورای تحقیقات ملی کانادا ، معرفهای اصلی پروتئین را برای مطالعات بزاق تهیه کردند.

در مورد دوام پاسخ آنتی بادی به SARS-CoV-2 در ماه های اخیر بحث شده است. مطالعه قبلی منتشر شده در Nature Medicine نشان داد که آنتی بادی ها می توانند پس از دو ماه برای برخی از افراد مبتلا به ویروس ناپدید شوند اما علائمی را تجربه نکردند.

این مطالعه به هدایت تیم تورنتو با یافته های محققان برجسته ایمونولوژی در ایالات متحده در توصیف ماندگاری پاسخ آنتی بادی مطابقت دارد.

در حالی که تیم اذعان می کند ، آنها هنوز چیزهای زیادی در مورد پاسخ آنتی بادی به عفونت SARS-CoV-2 نمی دانند ، از جمله اینکه دوام آنتی بادیها بیش از این دوره است یا چه محافظتی در برابر عفونت مجدد دارند ، این تحقیق می تواند پیامدهای گسترده تری داشته باشد در تولید یک واکسن موثر.

گومرمن گفت: “این مطالعه نشان می دهد که اگر واکسنی به درستی طراحی شده باشد ، امکان القا a پاسخ آنتی بادی با دوام را دارد که می تواند از فرد واکسینه شده در برابر ویروسی که باعث COVID-19 می شود محافظت کند.”

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *