سلامتی

خستگی چشم؟ چگونه چشمان خود را آرام کنیم

زندگی مدرن همیشه با چشمان شما مهربان نیست. بسیاری از دستگاه‌ها مانند رایانه‌ها، تلفن‌ها و تبلت‌ها نور آبی ساطع می‌کنند که ممکن است

 باعث خستگی چشم شود. تمرکز بر روی کارهایی که جزییات محور هستند نیز می تواند باعث تاری دید، حساسیت به نور و سردرد شود. با این وجود، راه های مختلفی برای آرامش چشمان شما وجود دارد.

مقداری شوت آی بگیر

یک راه ساده برای آرام کردن چشم ها، خاموش کردن نور است. اگر وقت دارید، چند دقیقه آرام بنشینید یا دراز بکشید، چشمان خود را ببندید و روی نفس خود تمرکز کنید. تنفس آرام به شل شدن عضلات صورت شما کمک می کند و بستن چشم ها باعث کاهش خستگی چشم می شود.

کف دست را امتحان کنید

کف دستی می تواند اعصاب بینایی شما را آرام کند و در عین حال چشمان شما را از نور دور کند. برای اینکه کف دست درست کنید، راحت بنشینید و دستان خود را به هم بمالید. این آنها را گرم می کند. حالا به جای فشار دادن کف دست‌ها روی چشم‌هایتان فنجان بزنید. در حالی که انگشتان روی پیشانی قرار دارند، پاشنه دست‌های شما باید روی استخوان گونه‌ها قرار گیرند.

عضلات چشم خود را شل کنید و فشار را با کمپرس سرد یا گرم کاهش دهید. یک پارچه تمیز را در آب سرد یا گرم آغشته کنید و چند دقیقه روی پلک های خود بگذارید. اگر مطمئن نیستید که کدام کمپرس دمایی برای شما مناسب‌تر است، به یاد داشته باشید که خنکی باعث کاهش التهاب و پف‌کردن چشم‌ها می‌شود در حالی که گرما تسکین می‌دهد.

از چشمان خود در برابر نور آبی محافظت کنید

رایانه، تلفن و تبلت شما نور آبی ساطع می کنند که می تواند باعث خستگی چشم شود، اما می توانید با عینک های مسدود کننده نور آبی با آن مقابله کنید. همچنین، ممکن است بتوانید میزان روشنایی صفحه یا نور آبی را با تنظیم تنظیمات دستگاه خود تغییر دهید. همچنین، می‌توانید زمان صفحه نمایش را به عنوان راهی برای کاهش خستگی چشم کاهش دهید.

از قانون 20-20-20 استفاده کنید

برای کاهش خطر خستگی چشم و خشکی چشم، قانون 20-20-20 را دنبال کنید. بعد از 20 دقیقه تماشای صفحه نمایش، تقریباً 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی نگاه کنید. این به چشمان شما آرامش می دهد و به آنها استراحت می دهد.

صفحه نمایش (یا صندلی) خود را تنظیم کنید

AOA (انجمن بینایی سنجی آمریکا) به افراد پیشنهاد می کند طوری بنشینند که بالای کامپیوترشان در سطح چشم یا کسری کمتر از آن باشد. مانیتور کامپیوتر باید حدود 25 اینچ از چشم ها فاصله داشته باشد.

خستگی چشم می تواند برای بسیاری از افراد مشکل ساز باشد، چه از کامپیوتر استفاده کنند یا نه. اگر از چشم‌های دردناک یا تاری دید رنج می‌برید، مطمئن شوید که از یک متخصص پزشکی برای رد مشکلات سلامتی مشاوره دریافت می‌کنید. سپس، این نکات را دنبال کنید تا به چشمان خود کمک کنید تا استراحت کنند و از فشار دادن آنها جلوگیری کنید.

 

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *