سلامتی

خطر مرگ پایین در افراد دیابتی که روزانه چای سبز و قهوه می نوشند

خوردن مقدار کافی از هر دو چای سبز و قهوه به کاهش خطر ابتلا به مرگ به هر علت در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است، نشان می دهد پژوهش در مجله آنلاین  BMJ گسترش تحقیقات دیابت و مراقبت .

نوشیدن 4 فنجان یا بیشتر فنجان چای سبز به علاوه 2 یا بیشتر قهوه در روز با 63٪ کاهش خطر مرگ در یک دوره حدود 5 ساله همراه بود ، یافته ها نشان می دهد.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر در معرض بیماری های گردش خون ، زوال عقل ، سرطان و شکستگی استخوان هستند. و علی رغم تعداد روزافزون داروهای موثر ، اصلاحات در سبک زندگی ، مانند ورزش و رژیم غذایی ، همچنان سنگ بنای درمان باقی می ماند.

تحقیقات منتشر شده قبلی حاکی از آن است که نوشیدن منظم چای سبز و قهوه به دلیل وجود ترکیبات مختلف بیو اکتیو این نوشیدنی ها ، ممکن است برای سلامتی مفید باشد.

اما تعداد کمی از این مطالعات در افراد دیابتی انجام شده است. بنابراین محققان تصمیم گرفتند تأثیر احتمالی چای سبز و قهوه را به طور جداگانه و ترکیبی در خطر مرگ در افراد مبتلا بررسی کنند.

آنها سلامت 4923 ژاپنی (2790 مرد ، 2133 زن) مبتلا به دیابت نوع 2 (میانگین سنی 66 سال) را به طور متوسط ​​بیش از 5 سال ردیابی کردند.

همه آنها در The Fukuoka Diabetes Registry ثبت شده بودند ، یک مطالعه آینده نگر چند مرکزی با هدف بررسی تأثیر درمان های دارویی و سبک زندگی بر طول عمر بیماران مبتلا به دیابت نوع 2.

هر یک پرسشنامه 58 ماده ای غذا و نوشیدنی را پر کردند ، که شامل سوالاتی در مورد میزان چای سبز و قهوه هر روز بود. و آنها اطلاعات زمینه ای در مورد عوامل سبک زندگی ، مانند ورزش منظم ، سیگار کشیدن ، مصرف الکل و ساعات خواب شبانه را ارائه دادند.

اندازه گیری قد ، وزن و فشار خون نیز انجام شد ، و همچنین نمونه های خون و ادرار برای بررسی عوامل خطر زمینه ای بالقوه.

حدود 607 نفر از شرکت کنندگان چای سبز نمی نوشیدند. 1143 تا یک فنجان در روز نوشید. 1384 2-3 فنجان نوشید و 1784 4 یا بیشتر نوشید. تقریباً 1000 (994) از شرکت کنندگان قهوه نخوردند. 1306 روزانه تا 1 فنجان نوشید. 963 هر روز یک فنجان می نوشید. در حالی که 1660 2 فنجان یا بیشتر نوشید.

در طول دوره نظارت ، 309 نفر (218 مرد ، 91 زن) درگذشتند. دلایل اصلی مرگ سرطان (114) و بیماری های قلبی عروقی (76) بود.

در مقایسه با کسانی که هیچ یک از نوشیدنی ها را نمی نوشیدند ، کسانی که یک یا هر دو نوشیدند احتمال مرگ و میر آنها به هر دلیلی کمتر بود و کمترین احتمال آن مربوط به نوشیدن مقادیر بیشتری چای سبز و قهوه بود.

نوشیدن حداکثر 1 فنجان چای سبز هر روز با 15٪ احتمال مرگ همراه بود. در حالی که نوشیدن 2-3 فنجان با 27 درصد احتمال پایین همراه بود. دریافت 4 فنجان یا بیشتر روزانه با 40٪ احتمال پایین همراه است.

در میان نوشندگان قهوه ، حداکثر 1 فنجان روزانه با 12٪ احتمال پایین همراه بود. در حالی که 1 فنجان در روز با 19 درصد احتمال پایین تر همراه بود. و 2 فنجان یا بیشتر با 41٪ احتمال پایین همراه بود.

خطر مرگ برای کسانی که هر روز چای سبز و قهوه می نوشند حتی کمتر بود: 51٪ برای 2-3 فنجان چای سبز به اضافه 2 یا بیشتر قهوه. 58٪ پایین برای 4 فنجان چای سبز یا بیشتر به علاوه 1 فنجان قهوه در هر روز. و 63٪ پایین تر برای ترکیبی از 4 فنجان چای سبز یا بیشتر و هر روز 2 فنجان قهوه یا بیشتر.

این یک مطالعه مشاهده ای است و به همین دلیل نمی تواند علت ایجاد کند. و محققان به چندین نکته مهم اشاره کردند ، از جمله اعتماد به ارزیابی ذهنی مقادیر چای سبز و قهوه.

همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد سایر عوامل بالقوه تأثیرگذار مانند درآمد خانوار و سطح تحصیلات جمع آوری نشده است. و اضافه می کنند که چای سبز موجود در ژاپن ممکن است همان چای موجود در جاهای دیگر نباشد.

محققان توضیح می دهند که زیست شناسی پشت این مشاهدات کاملاً مشخص نیست. چای سبز حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدان و ضد التهاب از جمله فنل و تئانین و همچنین کافئین است.

قهوه همچنین حاوی اجزای فعال زیستی بی شماری از جمله فنل ها است. تصور می شود که کافئین و همچنین اثرات بالقوه مضر آن بر سیستم گردش خون ، تولید انسولین و حساسیت آن را تغییر می دهد.

محققان نتیجه گیری کردند: “این مطالعه کوهورت آینده نگر نشان داد که مصرف بیشتر چای سبز و قهوه به طور قابل توجهی با کاهش مرگ و میر ناشی از علل مرتبط است: اثرات ممکن است افزودنی باشد”.

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *