سلامتی

خواب بیش از حد کم می تواند خواص پاداش دهنده کوکائین را افزایش دهد و راه اعتیاد را هموارتر کند

کمبود خواب از طریق پپتید انگیزه ، خواص پاداش دهنده کوکائین را افزایش می دهد.

کم خوابی ممکن است راه را برای اعتیاد به کوکائین هموار کند. بر اساس تحقیقات جدید روی موش های منتشر شده در eNeuro ، خواب کم می تواند خواص پاداش دهنده کوکائین را افزایش دهد  .

خواب ضعیف و مصرف کوکائین دست به دست می شوند. هم استفاده حاد و هم مزمن کوکائین خواب را مختل می کند و اختلالات خواب می تواند احتمال عود را افزایش دهد. اما مشخص نیست که کمبود خواب چگونه به اعتیاد به کوکائین کمک می کند. سیستم اورکسین ، که بر رفتارهای انگیزشی و اعتیادی از طریق پپتید اورکسین تأثیر می گذارد ، ممکن است زمینه ساز این رابطه باشد: فعالیت اورکسین در طی کمبود خواب افزایش می یابد و مسدود کردن گیرنده های اورکسین ، پاداش جویی را کاهش می دهد.

کمبود خواب قبل از تهویه کوکائین باعث ترجیح 3 میلی گرم و افزایش اولویت 8 میلی گرم دوز کوکائین (سمت چپ) می شود. مسدود کردن گیرنده های اورکسین از افزایش کمبود خواب در اولویت کوکائین جلوگیری می کند (راست).

Bjorness و Greene موش های شرطی را برای ارتباط یک اتاق با کوکائین بررسی کردند و بررسی کردند که چگونه کم خوابی بر توانایی آنها در ایجاد اولویت برای اتاق کوکائین تأثیر می گذارد. موش های بی خواب ترجیح می دهند دوز کمتری از کوکائین داشته باشند ، نوعی که بر موش های استراحت تأثیر نگذارد. آنها همچنین ترجیح بیشتری نسبت به دوز استاندارد کوکائین ایجاد کردند ، که نشان دهنده افزایش مقدار پاداش کوکائین است. مسدود کردن سیستم اورکسین باعث کاهش اولویت کوکائین ناشی از کمبود خواب می شود.

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *