دانستی ها

دانشمندان دلیل واقعی داشتن گردن دراز زرافه ها را کشف کردند

فسیل‌ها نشان می‌دهند که مبارزه با سر به رشد گردن بلند زرافه‌ها کمک کرده است.

نویسندگان این مطالعه یک نظریه جایگزین برای منشأ گردن دراز زرافه‌های امروزی پیشنهاد می‌کنند: زرافه‌ها به آن‌ها برای نبرد با سر که در رقابت برای جفت استفاده می‌کردند، نیاز داشتند. این نظریه با تجزیه و تحلیل فسیل‌های منحصر به فرد سر و گردن یک اجداد زرافه اولیه، که شامل پوشش کلاه ایمنی دیسکی شکل و مفاصل بسیار پیچیده سر و گردن است، پشتیبانی می‌شود.

از آنجایی که چارلز داروین در اصل ایده‌های تکامل تطبیقی ​​و انتخاب طبیعی را مطرح کرد، گردن بلند متمایز زرافه مدرن – بلندترین حیوان خشکی و بزرگترین نشخوارکننده روی زمین – مدت‌ها به عنوان نمونه‌ای اساسی از این فرآیندها تلقی می‌شود. طبق باور عمومی، رقابت غذایی منجر به دراز شدن گردن شد که زرافه ها را قادر ساخت تا برای برگ درختان در جنگل های ساوانای آفریقا بسیار فراتر از دسترس سایر گونه های نشخوارکننده علوفه جستجو کنند.

با این حال، دیگران تئوری «گردن در برابر رابطه جنسی» را مطرح کرده‌اند، که ادعا می‌کند انتخاب جنسی مبتنی بر رقابت بین مردانه نیز ممکن است در رشد گردن کشیده نقش داشته باشد. شی-چی وانگ و همکارانش ادعا می کنند که بقایای گونه های منقرض شده زرافه می تواند این مکانیسم های تکاملی را روشن کند.

در اینجا، وانگ و تیمش گونه جدیدی از زرافه میوسن، Discokeryx xiezhi را گزارش و توصیف می کنند . فسیل‌هایی که مربوط به حدود 17 میلیون سال پیش هستند، نشان می‌دهند که این گونه زرافه‌های باستانی دارای سرپوش‌هایی شبیه کلاه ایمنی و به ویژه مفاصل پیچیده سر و گردن بودند.

به گفته محققان، این ویژگی‌های مورفولوژیکی عجیب و غریب، سازگاری با رفتار سرکوب شدید را نشان می‌دهد. در واقع، نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که Discokeryx xiezhi ممکن است بهینه‌ترین تطابق سر و گردن با سر را داشته باشد که تاکنون در تکامل مهره‌داران شناسایی شده است.

علاوه بر این، داده‌های ایزوتوپ مینای دندان از این فسیل‌ها نشان می‌دهد که این گونه احتمالاً یک طاقچه اکولوژیکی خاص در اکوسیستم را پر کرده است که برای سایر گیاه‌خواران معاصر در دسترس نیست. در مجموع، دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که تکامل اولیه زرافه‌ها پیچیده‌تر از آنچه قبلاً شناخته شده بود، است، جایی که، علاوه بر رقابت برای غذا، جنگ جنسی احتمالاً نقش مهمی در شکل‌دهی گردن‌های بلند و سازگار منحصربه‌فرد این گروه داشته است.

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *