سلامتی

مصرف آسپرین به میزان قابل توجهی خطر مرگ را در بیماران مبتلا به COVID-19 بستری کاهش می دهد

بیماران بستری در بیمارستان که روزانه آسپرین مصرف می کردند ، کمتر در معرض خطر پذیرش ICU ، تهویه و مرگ از ویروس SARS-CoV-2 بودند .

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه مریلند انجام شد ، بیماران بستری در COVID-19 که روزانه دوز کم آسپرین برای محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی مصرف می کردند ، در مقایسه با افرادی که آسپیرین مصرف نمی کردند ، به میزان قابل توجهی کمتر در معرض خطر عوارض و مرگ بودند. دانشکده پزشکی (UMSOM).

مصرف کنندگان آسپرین کمتر در بخش مراقبت های ویژه (ICU) قرار می گیرند یا به یک ونتیلاتور مکانیکی متصل می شوند و در مقایسه با بیماران بستری در بیمارستان که آسپرین مصرف نمی کنند ، احتمال زنده ماندن در آنها بیشتر است ، این مطالعه در 21 اکتبر منتشر شده است محققان می گویند ، 2020 ، در مجله Anesthesia and Analgesia ، “یک خوش بینی محتاطانه” را برای دارویی ارزان قیمت و قابل دسترسی با مشخصات ایمنی شناخته شده فراهم می کند که می تواند به جلوگیری از عوارض شدید کمک کند.

جاناتان چو ، دکتر ، استادیار بیهوشی در UMSOM ، گفت: “این یک یافته حیاتی است که باید از طریق یک آزمایش بالینی تصادفی تأیید شود.” “اگر یافته ما تأیید شود ، آسپرین اولین داروی بدون نسخه پزشک برای کاهش مرگ و میر در بیماران COVID-19 است.”

برای انجام این مطالعه ، دکتر چو و همكارانش پرونده پزشكی 412 بیمار COVID-19 ، به طور متوسط ​​55 سال را كه طی چند ماه گذشته به دلیل عوارض عفونت در بیمارستان بستری شده بودند ، جمع كردند. آنها در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در بالتیمور و سه بیمارستان دیگر در امتداد ساحل شرقی تحت درمان قرار گرفتند. حدود یک چهارم بیماران روزانه دوز پایین آسپرین (معمولاً 81 میلی گرم) قبل از بستری یا بلافاصله پس از بستری برای مدیریت بیماری قلبی عروقی خود مصرف می کردند.

محققان دریافتند که مصرف آسپرین با کاهش 44 درصدی خطر قرار دادن دستگاه تنفس مکانیکی ، کاهش 43 درصدی در خطر پذیرش ICU و – مهمتر از همه – کاهش 47 درصدی خطر مرگ در بیمارستان همراه است. در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف نمی کردند. بیماران در گروه آسپرین افزایش قابل توجهی در عوارض جانبی مانند خونریزی اساسی در هنگام بستری را تجربه نکردند.

محققان عوامل مختلفی را که ممکن است در پیش آگهی بیمار نقش داشته باشند کنترل کردند از جمله سن ، جنس ، شاخص توده بدن ، نژاد ، فشار خون بالا و دیابت. آنها همچنین بیماری های قلبی ، کلیوی ، کبدی و استفاده از مسدود کننده های بتا را برای کنترل فشار خون به حساب آوردند.

عفونت های COVID-19 خطر لخته های خونی خطرناکی را که می توانند در قلب ، ریه ها ، رگ های خونی و سایر اندام ها ایجاد شوند ، افزایش می دهند. عوارض ناشی از لخته شدن خون ، در موارد نادر می تواند باعث حملات قلبی ، سکته مغزی و نارسایی چند عضو و همچنین مرگ شود.

پزشکان معمولاً برای جلوگیری از لخته شدن خون در آینده ، دوز کم آسپرین را برای بیمارانی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته خون شده اند ، توصیه می کنند. اما استفاده روزانه می تواند خطر خونریزی اساسی یا بیماری زخم معده را افزایش دهد.

مایکل A. Mazzeffi ، MD ، دانشیار بیهوشی در UMSOM ، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: “ما معتقدیم که اثرات رقیق کننده خون آسپرین با جلوگیری از تشکیل میکرو لک ها مزایایی را برای بیماران COVID-19 فراهم می کند.” “بیمارانی که با COVID-19 تشخیص داده شده اند ممکن است بخواهند یک آسپرین روزانه مصرف کنند به شرط آنکه ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.” وی افزود: کسانی که در معرض خطر خونریزی به دلیل بیماری مزمن کلیه هستند ، یا به دلیل اینکه به طور منظم از داروهای خاصی مانند استروئیدها یا رقیق کننده های خون استفاده می کنند ، ممکن است نتوانند با خیال راحت آسپرین مصرف کنند.

محققان دانشکده پزشکی ویک فارست ، دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن ، سیستم بهداشتی شمال شرقی جورجیا و مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید نیز در این مطالعه شرکت کردند.

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *