اخبار زیست شناسی

گونه های ما هنوز در حال تکامل هستند: شریان بازو انسان را نشان می دهد که از تغییر در انتخاب طبیعی تکامل یافته است

مطالعه نشان می دهد که گونه های ما هنوز در حال تکامل هستند و دلیل اصلی آن تغییرات در انتخاب طبیعی است.

انسان هنوز جهش ژنتیکی برای تله پاتی یا ابرقدرت ایجاد نکرده است ، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که گونه ما هنوز به روش های منحصر به فردی در حال تکامل است و دلیل اصلی آن می تواند تغییر در انتخاب طبیعی باشد.

تحقیق توسط دکتر Teghan Lucas در دانشگاه Flinders و پروفسور Maciej Henneberg و دکتر Jaliya Kumaratilake در دانشگاه آدلاید منتشر شده در Journal of Anatomy نشان داده است که از اواخر قرن نوزدهم شیوع میانه در انسان افزایش قابل توجهی داشته است.

سرخرگ میانه ، رگ اصلی است که خون را به بازو و دست انسان تأمین می کند ، هنگامی که برای اولین بار در رحم مادر تشکیل می شود ، اما پس از ایجاد دو شریان در بزرگسالان ، از بین می رود. اما بسیاری از افراد در حال حاضر علاوه بر دو شریان دیگر ، شریان میانی را نیز برای تمام زندگی خود حفظ می كنند.

این روند تکاملی در متولدین 80 سال از امروز ادامه خواهد یافت ، با این که شریان میانی در ساعد انسان معمول می شود.

طرحی از شریان میانی در بازوی انسان

سرخرگهای شعاعی و اولنار معمولاً در طی مراحل رشد در رحم جایگزین شریان میانی می شوند ، بنابراین بدیهی است که اکثر بزرگسالان شریان میانی ندارند ، اما تعداد بیشتری از موارد شریان را حفظ می کنند ، بنابراین فرد می تواند هر سه شریان را داشته باشد ، زیرا میانه شریان هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

دکتر Teghan Lucas از دانشگاه Flinders می گوید این مطالعه در مورد شیوع این سرخرگ در طی نسل های مختلف نشان می دهد که انسان های مدرن با سرعت بیشتری نسبت به هر نقطه در 250 سال گذشته در حال تکامل هستند.

“از قرن هجدهم ، آناتومیست ها در حال بررسی شیوع این شریان در بزرگسالان هستند و مطالعه ما نشان می دهد که به وضوح در حال افزایش است. شیوع در افراد متولد اواسط دهه 1880 در حدود 10٪ در مقایسه با متولدین 30 در اواخر قرن 20 حدود 30٪ بود ، بنابراین این یک افزایش قابل توجه در یک دوره نسبتاً کوتاه از زمان تکامل است. “

“این افزایش می تواند ناشی از جهش ژن های درگیر در توسعه عروق میانی یا مشکلات سلامتی مادران در دوران بارداری یا هر دو واقعاً باشد. اگر این روند ادامه یابد ، اکثریت مردم تا سال 2100 شریان بازو دارند. 

دکتر Teghan Lucas در دانشگاه Flinders توضیح می دهد که بشر از اواخر قرن نوزدهم میلادی افزایش قابل توجهی در شیوع شریان متوسط ​​در انسان نشان داده است. این روند تکاملی در متولدین 80 سال از امروز ادامه خواهد یافت ، زیرا شریان میانی در نتیجه انتخاب طبیعی به یک بازوی معمول در بازو تبدیل می شود.

این گروه تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل سوابق منتشر شده و تشریح جسد از افراد متولد قرن بیستم ، شیوع شریان را در هر نسل بررسی کردند.

پروفسور Maciej Henneberg ، نویسنده ارشد ، که همچنین عضوی از موسسه پزشکی تکاملی در دانشگاه زوریخ ، سوئیس است ، می گوید که شریان میانه مزایایی دارد زیرا خون را به طور کلی افزایش می دهد و می تواند به عنوان جایگزین در روش های جراحی در سایر قسمت های کشور استفاده شود. بدن انسان.

“این یک تکامل خرد در انسان مدرن است و شریان میانی نمونه کاملی از چگونگی پیشرفت ما است زیرا افراد متولد شده اخیر شیوع بالاتری از این شریان دارند در مقایسه با انسان های نسل های قبلی.”

“ما تمام داده های منتشر شده در ادبیات تشریحی را جمع آوری کردیم و به کالبد شکافی جسدهایی که برای مطالعات در آدلاید اهدا شده بود ادامه دادیم و متوجه شدیم که حدود یک سوم استرالیایی ها شریان میانی را در بازو دارند و همه در پایان قرن به آن مبتلا خواهند شد. این روند ادامه دارد. “

سایر نمونه های تغییر آناتومی انسان با گذشت زمان ، شامل شیوع spina bifida occulta (باز شدن کانال خاجی) ، اتصالات غیرطبیعی دو یا چند استخوان در پا ، افزایش فقدان دندان عقل ، شریان تیروئید ایما (شاخه قوس آئورت) است. – با گذشت زمان کاهش یافته ، در پایان قرن بیستم کاملاً ناپدید شد) و فابلا (استخوان کوچک پشت مفصل زانو – با گذشت زمان افزایش می یابد).

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *