تکنولوژی

Enigma هنری توسط اسکنر اشعه ایکس رباتیک رمزگشایی شد

یک شرکت نقاشی مادونا و کودک با سابقه تقریباً معماگونه لبخند مونالیزا به عنوان یک بوم رافائل معتبر توسط شرکت چک InsightART شناسایی شده است ، که از اسکنر اشعه ایکس رباتیک برای بررسی آثار هنری استفاده می کند.

این نقاشی 500 ساله مدتها به رافائل ، معاصر لئوناردو دی وینچی و میکل آنژ نسبت داده شده بود ، اما تردیدها در مورد اصالت آن در طول تاریخ اخیر آن رخ داده است.

مدونا و کودک نقاشی BACKSTORY آشفته شامل برخی از چهره های در اروپا بزرگ تاریخی، و همچنین خشونت بار و معاملات هنر پر سود. با سفارش پاپ لئو ایکس ، در واتیکان و همچنین عبور از دست خانواده سلطنتی فرانسه و ناپلئون آویزان شده است. با این حال در پایان قرن نوزدهم ، این نقاشی از آگاهی عمومی ناپدید شد. اکنون بخشی از یک مجموعه خصوصی است.

اینکه رافائل در واقع خالق این شاهکار بوده است ، توسط مطالعات تخصصی از سراسر جهان و همچنین یک هیئت مشاوره بین المللی تأیید شده است. این امر اکنون توسط InsightART ، یک شرکت نوپا مستقر در مرکز جوجه کشی تجاری ESA با سرمایه گذاری چک در پراگ ، که از فناوری ردیاب کیهانی برای بررسی آثار هنری استفاده می کند ، پشتیبانی بیشتری شده است.

پیش از این از اسکنر رباتیک اشعه ایکس اینسایت آرت برای شناسایی یک نقاشی ناشناخته توسط وینسنت ون گوگ استفاده شده بود. این دستگاه از ردیاب ذرات ساخته شده در CERN ، آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات ، استفاده می کند که برای اکتشافات فضا مورد استفاده قرار گرفت و توسط شرکت ADVACAM چک تولید شد .

یوزف اوهر ، مدیر ارشد فنی InsightART می گوید: “این فناوری – که برای اندازه گیری تابش در ایستگاه فضایی بین المللی نیز استفاده می شود – قادر به شناسایی و شمارش تک فوتون ها و همچنین تعیین طول موج دقیق آنها است.”

او می گوید: “در حالی که دستگاه اشعه ایکس استاندارد فقط یک تصویر سیاه و سفید ایجاد می کند ، اسکنر RToo تصاویر اشعه ایکس” رنگی “یا طیفی را فراهم می کند که به مواد اجازه می دهد بر اساس ترکیب اصلی آنها برجسته شوند.” .

این اثر هنری با جزئیات بسیار زیاد اسکن شد – از لایه های پایه تا لعاب های نهایی ، ساختار داخلی نقاشی رافائل را با جزئیات نشان داد.

جرجی لاوترکرانک ، مرمتگر هنر و بنیانگذار InsightART ، می گوید: “در طی این روند مشخص شد که این کار توسط رافائل بدون کمک دستیاران کارگاه و کارآموزانش لایه به لایه اجرا شد.”

این شرکت از مرکز جوجه کشی تجاری ESA در پراگ مشاوره تجاری و پشتیبانی مالی دریافت کرد.

“ما به انواع مختلف برنامه های کاربردی فن آوری عادت کرده ایم که از داده های ماهواره ای ، سیستم های ناوبری ، هواپیما یا ماهواره استفاده می کنند. با این وجود ، ترکیبی از فناوری فضایی و هنر بسیار غیر متعارف است – این تنها پروژه است. “میشال کونیچ ، مدیر پروژه مرکز جوجه کشی تجاری ESA ، می گوید.

این مرکز بخشی از راه حل های فضایی ESA است که مکانی ایده آل برای کسب و کارهای بزرگ شامل فضا در تمام زمینه های جامعه و اقتصاد است. ماموریت آن حمایت از کارآفرینان در اروپا در توسعه مشاغل با استفاده از برنامه های ماهواره ای و فناوری فضایی است.

5/5 ( 1 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *