سلامتی

LED ها راه را برای ضد عفونی کروناویروس COVID-19 روشن می کنند

در طول موج های مشخص ، LED ها می توانند ویروس را غیرفعال کنند. گروهی از محققان روشی را برای دستیابی موثرتر به این طول موج ها ایجاد کرده اند.

LED ها معمولاً برای عقیم سازی استفاده می شوند – به عنوان مثال ممکن است از آن برای تمیز کردن مسواک برقی خود استفاده کنید. در تلاش مستمر برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا ، LED ها همچنین می توانند به غیرفعال کردن SARS-CoV-2 کمک کنند .

در طول کنفرانس مجازی AI Publishing Horizons-Energy Storage and Conversion ، که 4-6 اوت 2021 برگزار شد ، طارق جمیل ، محمد عثمان ، حبیب الله جمال و سبقت الله خان ، از موسسه علوم و فناوری مهندسی غلام اسحاق خان در پاکستان ، در مورد توسعه یک LED ماوراء بنفش برای ضدعفونی احتمالی ویروس کرونا بحث شد. ارائه آنها ، “طراحی 222 نانومتر LED های UVC مبتنی بر III- Nitride برای ضدعفونی SARS-2 ( COVID-19 )” ، در طول این کنفرانس سه روزه در دسترس بود.

این تیم LED های ماوراء بنفش (UV-C LED) را با طول موج هدف 222 نانومتر طراحی کرد که هم از نظر غیرفعال کردن ویروس و هم از نظر ایمنی روی پوست انسان انتخاب شده است. آنها طراحی خود را بر اساس ماده آلومینیوم گالیم نیترید ، بخشی از مجموعه ای از مواد به نام III-nitrides که کارآمد ، ارزان و سازگار با محیط زیست هستند ، انجام دادند.

LED های III-nitride UV-C برای ضدعفونی تجهیزات پزشکی ، تجهیزات حفاظتی شخصی و اقلام شخصی مانند تلفن و قلم مناسب هستند و می توانند به راحتی در کاربردهای بالینی ادغام شوند. اگرچه این مواد در حال حاضر در مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تکنیک گروه کارآیی آن را بیشتر می کند.

آنها جزئیات رویکرد خود را برای طراحی و ساخت LED های III-nitride UV-C در کنفرانس مجازی ارائه کردند.

5/5 (2 Reviews)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *