فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود مقاله مفهوم اصول و نگرش و نظریه آموزش و پرورش در آموزش ابتدایی
مقدمه
آموزش، باید وسیله ای برای پرورش باشد. به عبارت دیگر ، ما با انتقال اطلاعات و معلومات ، پرورش فرد و شکوفایی استعدادهای بالقوه ، زمینه های پرورش تفکر و رشد وی را تسهیل می کنیم . در حقیقت، پرورش به معنای هدایت جریان رشد کودک به سمت مطلوب و کمال می باشد. بنابراین ، چنانچه آموزش به درستی صورت بگیرد ، تفاوتی با پرورش ندارد. آموزش صحیح ، همان پرورش است . در سیستم آموزشی، ذهن دانش آموزان نباید انباشته از اطلاعات باشد ، بلکه باید از طریق ارائه اطلاعات ، موجبات پرورش فکری و شخصیتی آنها فراهم شود. به قول یکی از دانشمندان : دانش آموز را ذهن پرورده باید ، نه مغز انباشته! پرورش ، موجب تسهیل جریان رشد می گردد، رشد بیشتری را در فرد به وجود می آورد، فرد از طریق آن به کمال مطلوب می رسد ، حرکت از نقصان به سوی کمال است. عده ای معتقدند که آموزش وسیله ای برای پرورش است ، یعنی از طریق انتقال معلومات و مهارتها، می توان پرورش شخصیت و جنبه های رشدی فرد را محقق ساخت. دیدگاههایی نیز وجود دارند که بین آموزش و پرورش تفاوتی قائل نیستند. این دیدگاه ها معتقدند که چنانچه آموزش به درستی صورت پذیرد ، همان پرورش است.
- حجم فایل : 438 کیلوبایت
- فرمت : word (قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 13
مقاله روش های آموزش آفرینندگی (خلاقیت)
مقاله چگونه توانستم انگیزه ادامه تحصیل در دانش آموزان رشته کامپیوتر را به وجود آورم
مقاله امنیت در موردم
مقاله نیاز های توانبخشی در افراد دچار کمبود توجه-بیش فعالی