فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا اثر اریک ریس pdf
قسمت اعظم گزارشها برای کارمندان و مدیران قابل فهم نیستند، یعنی برای همان کسانی که قرار است بر اساس این گزارشها تصمیم گیری کنند. متأسفانه اکثر مدیران برای حل این معضل با تیم انبار داده همکاری نمی کنند تا با ساده تر کردن این گزارشها بهتر بتوانند درکشان کنند. خیلی از اوقات بخشها انرژی شان را صرف یادگیری نحوه ی استفاده از داده ها برای استخراج مطالب مورد نظرشان میکنند، به جای این که از آن داده ها به عنوان بازخوردی حقیقی برای اقدام های آتی شان بهره ببرند.
پادزهری برای این استفاده ی غلط از اطلاعات وجود دارد. اول، گزارشها را تا حد امکان ساده کن تا همه آنها را بفهمند. این گفته یادت باشد که «معیار، آدمها هم هستند.» ساده ترین راه برای قابل فهم کردن گزارش ها این است که از واحدهای عینی و ملموس استفاده کنیم. هیت های یک وب سایت چیست؟ هیچ کس واقعاً مطمئن نیست؛ ولی همه میدانند که سر زدن یک نفر به وب سایت معنایش چیست: هر کسی میتواند عملاً آن آدم هایی را که پشت کامپیوترهایشان نشسته اند، مجسم کند.
برای همین است که گزارش های مبتنی بر آنالیز کوهورت (گروهی) استاندارد طلایی سنجه های یادگیری هستند. آنها اقدام های پیچیده را تبدیل به گزارش های قابل فهمی برای همه میکنند. هر آنالیز کوهورتی میگوید: در میان مشتریانی که در این بازه زمانی از محصولات ما استفاده کرده اند، این تعدادشان رفتارهای مورد نظر ما را بروز داده اند. در مثال آی ام وی یو ما چهار رفتار را دیدیم: دانلود کردن محصول، وارد شدن به سیستم، استفاده از محصول در قالب چت کردن با دیگر مشتریها و ارتقا به نسخه ی پولی محصول.
به عبارت دیگر گزارشها با آدمها و اقدام هایشان سر و کار دارند که به مراتب مفیدتر از خروارها اطلاعات هستند. برای مثال به این فکر کن که اگر گزارشها فقط برپایه ی تعداد کل گفت و گوهای فرد – با – فرد بود چقدر سخت میشد که بگویی آیا آی ام وی یو موفق بوده یا نه. بیا فرض کنیم که ما ۱۰ هزار مکالمه در یک بازه ی زمانی داریم. آیا این خوب است؟ آیا این گفت و گوها مربوط به یک نفر است که بسیار اجتماعی است، یا ۱۰ هزار نفر هستند که هر کدام یک بار محصول را امتحان کرده اند و بعد دست کشیده اند؟
- حجم فایل : 73 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 310 ص