مقاله چگونه مشکل املا نوشتن دانش آموزم را حل کردم

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

مقاله چگونه مشکل املا نوشتن دانش آموزم را حل کردم

فرمت: ورد ( word )

حجم: ۱۸ کیلوبایت

2500 تومان – خرید

بيان مسأله و توصيف وضعيت موجود:

خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان ادبیات شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين ۳۶ دانش آموز چیمن ( نام مستعار) كه دختری ريزنقش و لاغر بود در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد. درکلاس آرام و قرار نداشت همیشه با بغل دستی اش در حال صحبت بود و با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم ضعف املایی چیمن را کاهش دهم ؟

 روش هاي احتمالي حل مشكل:

ـ تندخواني معلّم: در كلاس سعي شده است كه متن املاء به صورت شمرده شمرده خوانده شود تا اين مشكل یعنی تند خوانی معلم وجود نداشته باشد.

ـ رقابت شديد بين دوستان: در كلاسم در رابطه با رقابت سالم و تعاوني و رقابت ناسالم صحبت شد و لازم به ذكر است رقابتي كه باعث حسادت و مشكل مي شود در كلاس ما وجود ندارد. زيرا در كلاس ما نمره اي وجود ندارد.

ـ نداشتن انگيزه و علاقه به درس: در كلاس سعي شده كه با دادن كارت تلاش ، زدن برچسب به املاء ، نوشتن زيرنويس هاي مناسب و اميدواركننده مانند: ((به خاطر پيشرفت هايت اين گل را از من بپذير)) ، ((حال كه نوشتي اين چنين   بايد بهت گفت آفرين)) دادن جايزه ، دادن مسئوليت و ستاره كلاس شدن ايجاد انگيزه نمايم.

0/5 (0 Reviews)
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0