فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
پژوهش توسعه حرفه ای
معرفی موقعیت ( تحلیلی موقعیت )
توصیفی از وضعیت موجود که در نهایت به پیدا کردن مساله منجر می شود، یعنی تشریح خود « چالش» به نظر می رسد که دانشجو یک امر غیر معمول و نامطلوب در مدرسه که نظر او را به خود جلب کرده است را به دقت می کاود.
توصیف دانش آموز
تهمینه 10 سال دارد و یک خواهر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد او همیشه دچار استرس و اضظراب است حتی در فضای مجازی میتوان این استرس واضطراب را کامل درک کرد. در کلاس های حضوری استرس او به صورت لرز، تکان خوردن، مالیدن دست ها به هم ، بازی کردن دست با مداد یا وسایل تحریری، مرتب کردن مکرر مقنعه و تغییرات تنفسی کاملاً مشهود بود.
حتی در کلاس های حضوری چند بار تمرین ها و تکالیف را نشان میداد و تایید درستی می گرفت. پرسیدن اینکه آیا تکالیف روز بعد را درست نوشته ام؟
آیا برنامه درسی را درست نوشته ام؟
جملات تکراری هر روز تهمینه بود در فضای مجازی این رفتار ادامه دارد و مرتب پیام ارسال می کند، آیا تکالیف را درست نوشتم؟ آیا به موقع ارسال کردم؟ برنامه فردا چی هست؟
در صورتیکه تمام تکالیف و برنامه هر روز در کلاس سنجاق می شود و تکالیف بررسی و نتیجه ارزشیابی های هماهنگ ارسال می شود و در دفتر مخصوص که خودم طراحی کردم یادداشت می شود.
در درس عملی قصد دارم وضعیت این دانش اموز را بررسی کنم با توکل بر خدا و همراهی پیشکسوتان در این زمینه و همکاران گرامی امیدوارم بتوانم این مشکل را به نحو احسن حل کنم.
استنباط:
بر اساس انچه ذکر شد. به نظر من شاید دلیلش این ترس و اضطراب تهمینه که دانش آموزی باهوش، مرتب و منظم می باشد. یک این است که می خواهد در کلاس بهترین باشد و کسی از نظر درسی نتواند با او رقابت کند شاید یک نوع حس حسادت و رقابت نامطلوب و منفی.
سرعت کم اینترنت و ضعیف بودن آن مزیدبر علت شده وقتی نمی تواند تکالیف را ارسال کند از پیامک در شاد گرفته تا سایر رسانه ها دیگر و حتی پیامک تلفنی، به هر طریقی که شده برای اطلاع من استفاده می کند. این عادت وسواسی او بعد از بررسی تکلیف نیز ادامه دارد. شاید در طول روز چندین بار پیامک اضافه و تکراری ارسال کند. با اینکه برنامه کلاسی داریم و در ساعت مشخص کلاس برگزار می شود ولی این موارد را نیز می پرسد. خانم برنامه امروز چیست؟ چه کتاب و تکلیفی را آماده کنم؟
تهمینه یک خواهر بزرگتر دارد که بنابر گفته خودش با هم رابطه ی خوبی ندارند و مدام گزارش میکند که یگانه من را دوست ندارد، اذیتم می کند، از فاطمه فیلم می گیرد ( فاطمه شاگرد دیگر من است که با تهمینه همسایه هستند و رفت و آمد دارند) ولی از من فیلم نمی گیرد.
به سایر همکلاسی هایش نیز حساس می باشد. حتی به رفتار من نسبت به دوستانش. اگر در کلاس کسی را دوبار تشویق کنم به من گوشزد می کند. خانم چرا من را یکبار تشویق کردین؟ من که بهتر جواب دادم(ممکن است این تشویق من از دوستش باشد که کمتر در فعالیت کلاسی شرکت کرده باشد و من برای ایجاد انگیزه این کار را کرده باشم.)
در کلاس مجازی تک تک پیام ها را می بیند و می خواند و حتی در وقت غیر کلاسی هم می خواند چند بار تکرار می کند. برای جواب دادن عجله دارد با اینکه بر دقت بیشتر از سرعت تاکید دارم. اول بودن برایش مهم تر است. دوس دارد اولین پاسخ را او ارسال کند. از جواب های دوستانش اشکال و ایراد می گیرد که این مطلوب و شایسته نمی باشد حتی باعث اعتراض دانش آموزان و اولیاء آن ها شده است. مادرش این نکته را متذکر شده که تهمینه از ساعت 6 صبح بیدار است و مرتب وارد کلاس می شود می ترسد و اضطراب این را دارد که شاید شما چیزی به کلاس ارسال کرده باشید که او ندیده باشد یا دیر بفهمد. چون با خواهرش رابطه صمیمانه و خوبی ندارند. فکر می کنم که با همراه وقت خود را پر می کند.
- حجم فایل : 497 کیلوبایت
- فرمت : word (قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 28