وقتی حرف از فروش آنلاین میشه، همیشه این ذهن آدمو درگیر میکنه که: “خب قیمت این محصولو چند بزنم که هم بفروشه، هم ضرر نکنم؟” حالا فکر کن یه افزونه باشه که این کارو بندازه گردن خود مشتری. آره، همچین چیزی واقعاً وجود داره. افزونه WooCommerce Name Your Price دقیقاً همون چیزیه که شاید فروشگاهت داره دنبالش میگرده.
تجربهای که هر فروشندهای باید داشته باشه
یکی از بچههایی که یه فروشگاه صنایعدستی داره، یه روز میگفت: “بعضی وقتا نمیدونم چی کار کنم با قیمتگذاری. یا حس میکنم زیادی گرونه، یا زیادی ارزون گذاشتم.” این افزونه رو براش نصب کردم. بعد یه ماه برگشت گفت: “فکر نمیکردم مشتریام انقد منصف باشن! حتی بیشتر از چیزی که انتظار داشتم پرداخت میکنن بعضی وقتا.”
افزونه WooCommerce Name Your Price چیکار میکنه؟
به زبون خیلی ساده، این افزونه وردپرس به مشتری اجازه میده که خودش قیمت محصولو پیشنهاد بده. حالا نه اینکه ول کنه همهچیو، نه. تو یه حداقل قیمت تعیین میکنی، بعدش مشتری میتونه هر چی دلش خواست (البته بالاتر از اون حداقل) وارد کنه. یه جور احترام گذاشتن به مشتریه، انگار داری بهش میگی: “تو قیمتی بگو که از نظرت منصفانهس.”
ویژگیهایی که این افزونه رو خاص میکنه
امکان تعیین حداقل قیمت (و حتی قیمت پیشنهادی)
میتونی یه کف قیمت بزاری تا مطمئن شی کسی با قیمت خیلی پایین خرید نمیکنه. یا یه قیمت پیشنهادی بنویسی که مشتری یه راهنمایی داشته باشه.
پشتیبانی از محصولات ساده و متغیر
فرقی نمیکنه محصولت یه قلمکار سادهس یا یه کفش با سایز و رنگ مختلف. این افزونه باهاش کنار میاد.
ادغام کامل با ووکامرس
همهچی تو همون پنل خودتونه. نیاز نیست جای جدید یاد بگیری.
کارکرد با درگاههای پرداخت ایرانی
آره، خوشبختانه بیشتر درگاههای پرداخت با این افزونه مشکلی ندارن. تست شدهس.
مناسب برای خیریهها، دونیشنها و محصولات خلاقانه
اگه یه فروشگاه خیریه داری یا کار هنری میفروشی و میخوای مردم از روی حس خوبشون پول بدن، این افزونه کارت راه میندازه. حتی برای فایلهای دیجیتال هم عالیه.
چرا همچین افزونهای ممکنه فروش رو زیاد کنه؟
راستش این قضیه که مردم احساس کنن تو بهشون اعتماد داری، باعث میشه یه رابطه دوطرفه شکل بگیره. اعتماد ایجاد میشه، وفاداری بالا میره. یجورایی داری به مشتری میگی: “من بهت اعتماد دارم، تو هم به من لطف کن.”
یه چیزی که خیلیا نمیدونن اینه که خیلی از مشتریا تو حالت عادی حاضرن بیشتر پول بدن اگه احساس خوبی از خرید داشته باشن. یه بار یکی از مشتریای ما برای یه فایل ۳۰ هزارتومنی، ۵۰ تومن پرداخت کرد. فقط چون حس کرده بود ارزشش بیشتر از اونیه که ما زدیم.
سوالاتی که شاید تو ذهنت باشه
اگه مشتری قیمت خیلی پایین بزنه چی؟
واسه همینه که حداقل قیمت تعیین میکنی. هر چیزی پایینتر از اون رد نمیشه.
امکان استفاده برای یه سری محصولات خاص هست؟
آره. میتونی فقط برای بعضی محصولات این قابلیت رو فعال کنی. الزامی نیست برای کل فروشگاه.
با قالب فروشگاهم سازگاره؟
تا الان با اکثر قالبها مشکل خاصی نداشته. ولی خب یه بار تست کردن همیشه بهتره.
تاثیر بدی روی سئو یا تجربه کاربری نداره؟
نه، اگر درست ازش استفاده کنی، اتفاقاً باعث تعامل بیشتر هم میشه.
چند اشتباه رایج موقع استفاده از افزونه
- قیمت کف خیلی پایین گذاشتن. اینطوری ارزش محصول زیر سوال میره.
- استفاده برای همهی محصولات. بعضی چیزا هنوز نیاز به قیمت ثابت دارن.
- ندادن توضیح به مشتری درباره این قابلیت. بهتره یه خط توضیح کنار فیلد قیمت بنویسی که داستان چیه.
جمعبندی نهچندان رسمی
واقعیتش رو بخوای، افزونه WooCommerce Name Your Price یه راه خیلی انسانی و خلاقانهس برای فروش آنلاین. مخصوصاً وقتی که محصولت قیمت قطعی نداره یا میخوای حس بهتری به مشتری بدی. شاید تو نگاه اول عجیب باشه که “قیمت دست مشتری باشه؟!” ولی وقتی درست استفادهش کنی، نتیجهش میتونه شگفتزدهت کنه.
اگه یه فروشگاه داری که قراره حس خوب منتقل کنه، حتماً یه بار این افزونه رو امتحان کن. ضرر نمیکنی، قول میدم.
- ورژن : 3.6.1
- حجم فایل : 129 کیلوبایت
- زبان : انگلیسی