فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب اثر ذهن (جلد اول و دوم) اثر راجر دالی Pdf
کودکان را در تبلیغ نشان دهید! از اولین دوران تبلیغات، همواره عکس های کودکان بیش از سایر تصاویر توجه ها را به خود جلب کرده است. به همین دلیل تبلیغ کنندگان برای تبلیغ هر نوع محصولی از تصاویر کودکان استفاده می کنند و به هیچ وجه برای ایشان اهمیتی ندارد که تصویر نوزاد ارتباطی به محصول دارد یا خیر. به نظر می رسد حق هم با ایشان است. مغز ما طوری طراحی شده که در مقابل صورت بچه ها و حتی خصوصیات کودکانه در بزرگسالان واکنش نشان می دهد.
نحوه ی واکنش ما به عکس کودکان، موضوع تحقیقی بود که از تکنیک عکس برداری از مغز با عنوان مغناطیس نگاری مغز، استفاده می کرد. این تکنیک امکان محاسبه ی بسیار سریع فعالیت مغز را فراهم می کند. شگفت آور این که تنها پس از ۱۵۰ میلی ثانیه نشان دادن عکس کودک در قشر اوربیتوفرانتال» میانی بیننده، میزان فعالیت بالایی مشاهده شد. این ناحیه از مغز مرتبط با احساسات و عواطف است. تصاویر بزرگسالان با تأثیر کمی داشتند یا بی تأثیر بر آن ناحیه بودند.
شاید دلیلی تکاملی برای این مسأله وجود داشته باشد. نوزادان انسان موجودات آسیب پذیری هستند و اگر از محبت والدین و دیگر بزرگسالان برخوردار نباشند، شانس سلامت کمتری دارند. جاذبه ی عکس کودکان، نمونه بارزی است از این که تحقیقات عصب شناسی همواره آن چه را که بازرگانان به طور غریزی یا از طریق تحقیق می دانسته اند، تأیید می کند. یک جنبه ی جالب این تحقیق آن است که طراحی کودک در مغز، نحوه ی نگرش ما به چهره ی بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار میدهد.
تحقیقات نشان میدهد مردان، چهره ی زنانی را ترجیح میدهند که ویژگی های کودکانه دارد. سلایق زنان پیچیده تر است و بسته به دوره های فیزیولوژیکی، ممکن است چهره های مردانه با کودکانه را ترجیح دهند. نکته ی اساسی: عکس کودکان چشم گیر است؟ اگر می خواهید توجه بینندگان را جلب کنید عکس کودکی را به آنان نشان دهید. البته شما باید توجه آنها را به سمت محصول یا پیام تجاری خود هدایت کنید که در صورت بی ربط بودن کودکان به این دو، کار مشکلی خواهد بود. با این وجود ما پیش از تصویربرداری از مغز می دانستیم کودکان مسحور کننده هستند و اکنون درک بهتری از چگونگی و علت این تأثیر داریم.
- حجم فایل : 56 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : جلد اول 145 ص و جلد دوم 136 ص