فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب از عرش به فرش اثر جیم کالینز pdf
وقتی شرکتها بین تجارت جدید و اجرای اصول اولیهی کسب موفقیتشان تفاوت قاثل میشوند و به اشتباه در تجربیاتشان فسیل می شوند و آن ها را به کارنمی گیرند، درحقیقت، خود را به روند سقوط وارد کرده اند. وقتی که گئورگ هارتفورد در سال 1957 در بستر مرگ افتاده بود. دستیار وفادار قدیمی اش رالف بورگر را فراخواند و آرزویش را با او در میان گذاشت:«مراقب شرکت من باش». برادران هاتفورد(جان و گئورگ)بعد از مرگ پدر، تمام عمرشان را صرف ساختن کمپانی بزرگ چای آتلانتیک و پاسیفیک (ای اند پی) کرده بودند.
بورگر نزدیک به هفتاد سال داشت و ده ها سال به عنوان محرم راز و پای بند به قول رسمی محافظت از میراث هاتفورد، با سوگند موکد به کتاب مقدس، شناخته شده بود. طبق اظهارات ویلیام والش بورگر واقعا درتمام مدت رشد و سقوط کمپانی عظیم چای آتلانتیک و پاسیفیک لباس های کار آقای جان را می پوشید و می گفت:«جان دلش نمی خواهد این کت و شلوار خاکستری محبوبش بلااستفاده بماند.» با وجودی که بورگر از موقعیت محکم ای اند پی به عنوان بزرگترین فروشگاه خرده فروش در جهان آسوده خاطر بود. باورداشت که «باید از تشکیلات مراقبت کرد»؛ که معنی اش حفظ روشها و تجربیات مخصوص بود.
در پایان سال 1973 دفتر آقای جان دقیقاً به همان شکل بیست سال پیش بود. همان جالباسی برای آویزان کردن کت و همان لباسها که به آن آویخته میشدند. طی دورهی ریاست بورگر، ای اند پی سخت بر شعارش ایستادگی کرد. او میگفت که ما در همان مسیری که بودیم، گام برمیداریم و به همین دلیل همچنان موقق خواهیم بود و همین شعار«ما ای اند پی هستیم!»» آن ها را دربرابر شکلهای جدید فروشگاههای پیشرفته که به شرکتهایی مثل کروجر متعلق بودند، آسیب پذیر کرد. بورگر دربرابر پرسش اصلی دچار اشتباه شد:
چرا ای اند پی در مرحله ی اول موفق بود؟ که قطعا فقط به خاطر تجربیات و استراتژی های ویژهای که در گذشته جواب داده، نبوده است بلکه اینها فقط دلیل اصلی موفقیت هستند. او بربنیاد سست کهن پافشاری کرد و کاملاً با تغییرات جدید بیگانه بود. به قول معروف «انگار سرنوشت آن ها این بود که هر بار که تابوتی ساخته می شد. یکی از مشتری های ای اند پی از دست می رفت.»
- حجم فایل : 91 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 198 ص