پیش نمایش
دانلود کتاب بدون فیلتر داستان اینستاگرام اثر سارا فرایر pdf
این برنامه ی کاربردی با چنان سرعتی آدمِ مشهور تولید میکند که کسی تابه حال نظیرش را ندیده است. بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام، بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده دارند. بنا بر اعلام شرکت داوتیل که اینفلوئنسرها را تجزیه و تحلیل میکند، کسی که این قدر دنبال کننده داشته باشد، میتواند از طرف برندها پست بگذارد و دستمزدی کافی برای گذران زندگی دریافت کند.
کمتر از 0/01 درصد کاربران اینستاگرام بیش از ۲میلیون نفر دنبال کننده دارند. در مقیاس کلان اینستاگرام، این رقم ۰/۰۰۶۰۳ درصدی مساوی است با بیش از ۶ میلیون نفر آدم مشهوری که خیلی هایشان از طریق خود این برنامه به شهرت رسیدهاند. برای درک این مقیاس به این نکته توجه کنید که تعداد دنبال کنندگان میلیونها انسان و برند در اینستاگرام بیشتر از تعداد مشترکان نشریهی نیویورک تایمز است.
بازاریابی به واسطه ی این افراد که در اصل دارند از طریق تغییر ذائقهی مردم، داستان گویی و ایجاد سرگرمی رسانه هایی شخصی را اداره میکنند، حالا به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. این نوع فعالیت کم کم وارد جامعهی ما شده است و چه از اینستاگرام استفاده بکنیم و چه نکنیم رویمان تأثیر میگذارد.
کسب و کارهایی که خواهان توجه ما هستند، از هتلها و رستورانها گرفته تا برندهای مصرفی بزرگ، شیوه ی طراحی فضاها و نحوه ی بازاریابی محصولاتشان را تغییر داده اند و راهبردشان را تعدیل کردهاند تا با سبک جدید برقراری ارتباط ما انسانها، یعنی ارتباط بصری جور در بیاید و ارزش عکس گرفتن برای اینستاگرام را داشته باشد. با نگاه کردن به شیوه ی طراحی فضاهای تجاری محصولات و حتی منازل میتوانیم تأثیر اینستاگرام را ببینیم.
برای نمونه کتابخانه ی جایی که این کتاب را در آن مینویسم، در سنفرانسیسکو به جای عنوان کتابها یا نام نویسندگان، بر اساس رنگ جلد کتابها مرتب شده است. این تصمیم را زمانی میتوانیم درک کنیم که زیبایی شناسی اینستاگرام را ارجح بر یافتن کتابها بدانیم. یک همبرگری زنجیره ای به نام بلک تپ که در محله ی منهتن تأسیس شد، میلک شیکهای پرملاتی درست کرد که روی سرشان تکههای کامل کیک گذاشته شده بود
- حجم فایل : 109 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 477 ص