فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب حس برند اثر مارتین لیندستروم pdf
با پیرتر شدن حواسمان هم ضعیف تر میشوند. بعضی از پرقدرت ترین درکهای بویایی ما در کودکی شکل گرفته اند، همان طور که در فصل ۱ هم گفتم حواس کودکان حدود ۲۰۰ برابر از حواس افراد میانسال قدرتمندتر است. با توجه به این که کودکان بر ۸۰ درصد از خرید والدین تاثیر میگذارند توجه به مذاق بویایی بسیار اهمیت دارد. از میان پرسش شوندگان در مطالعه حس برند، ۳۷ درصد، بینایی را در زمان ارزیابی محیط اطرافمان مهمترین حس نامیدند. بعد از آن ۲۳ درصد به بویایی رای دادند. لامسه پایین ترین رتبه را داشت.
البته در هنگام ارزیابی تک به تک حسها داده ها تنها تفاوت اندکی را نشان میدهند و این موضوع باعث میشود تا این گونه نتیجه گیری کنیم که تمام پنج حس مانند آزمایش رویال میل در اشکال مختلف ارتباطات و تجربیات زندگی مهم هستند. این نتیجه گیری به هیچ وجه تازگی ندارد اما جای تعجب دارد که دنیای برندسازی تاکنون به این یافته های انکارناپذیر بی اعتنایی کرده است. به علاوه، نتایج مطالعه حس برند ما آشکار کرد که هر چه تعداد نقاط تماس حسی مشتری در زمان خرید یک برند بیشتر باشد، خاطرات حسی بیشتری هم فعال میشوند.
و هرچه تعداد خاطرات حسی فعال شده بیشتر باشند ارتباط میان برند و مشتری قوی تر خواهد بود. تقریبا تمام مشتریانی که در گروه های کانونی مورد مصاحبه قرار گرفتند، در مورد عدم جذابیت چند حسی در برندهای امروزی ابراز تعجب کرده اند. چگونه برندهایی مانند مک دونالد بدون توجه به مثلا بوی رستوران خود توانسته اند به چنین موفقیت عظیمی دست پیدا کنند.
بر اساس مطالعه حس برند دریافتم که جذابیت چندحسی به صورت خاص بر درک کیفیت محصول و بنابراین ارزش برند تاثیر میگذارد. این مطالعه همچنین نوعی ارتباط و همبستگی را میان تعداد حسهای مورد توجه برند و قیمت آن برند نشان داد. برندهای چند حسی در مقایسه با برندهای مشابه خود که ویژگی های حسی کمتری دارند میتوانند قیمت بالاتری داشته باشند. مطالعه حس برند به چندین متغیر دیگر هم اشاره میکند که اغلب در ذهن مشتری هستند. برای مثال ذکر نام برند خودرو میتواند حس چشایی را فعال کند.
- حجم فایل : 91 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 247 ص