فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب رویارویی با گایا اثر برونو لاتور pdf
هیچ فیلسوف پسامدرن، هیچ مردم شناس بازتابی، هیچ دین شناس لیبرالی، هیچ اندیشمند سیاسی جرئت نمیکند همین وزنی را به تأثیر مردمان در همان مقیاس تاریخی دهد که به رودها، سیلها، فرسایش و بیوشیمی. کدام ساختارگرای اجتماعی که عزم جزم کرده تا نشان دهد که واقعیت های مسلم علمی، روابط اجتماعی، نابرابری های جنسی، چیزی جز صحنه های تاریخی مردم – ساز نیستند، جرئت میکند بگوید همین حالت در مورد اجزاء سازنده جو درست است؟
کدام منتقد ادبی است که شرح های ساختارشکنانه خود را به لایه های رسوب هایی گسترش دهد که در تمامی دلتاهای سیاره، ردپای اشتباه ناپذیر فرسایش مردم ـ ساخته را آشکار می کند؟ درست در زمانی که سخن گفتن از دوران پسامردم با حال و هوای بی تفاوت کسانی فراگیر شد که میدانند زمان مردم «سپری شده»، «آنتروپوس» از راه کار تجربه گرایانه کسانی بازگشته ـ و با کینه جویی بازگشته – که در گذشته به آنها «دانشمندان طبیعی» می گفتند.
چیزی را که رشته های گوناگون علوم انسانی با تمام پیچیدگی هایشان نمی توانستند تشخیص دهند و در برابر سرزنش نامنصفانه علم و خطر کردن های طبیعی کردن گزافه آمیز، وسواس دفاع از بُعد مردمی را داشتند تاریخی نگاران طبیعی به حال خود گذاشته شدند تا به جست وجو پردازند. با بخشیدن بعدی به کلی تازه به برداشت «بعد مردمی» این آنها بودند که با گذاشتن کارگزار مردمی در پیش زمینه اما در قالب دیگری ریشه ای ترین اصطلاحی را ساختند که همزمان هم به مردم مرکزگرایی پایان نهد و هم (دست کم این ادعای من است) به شکل های کهن تر طبیعت گرایی.
به دلیل این شاهکار مفهومی پیش از ادامه به گمانم دادگری این است که با احترام در برابر پل کروتزن دانشمند جوشناس و همکارانش ژئودانشمندان خم شویم آنها همگی شایسته شعار mallo et Mente (با اندیشه و چکش) هستند زیرا در پرتو کار هوشمندانه با چکش شان، ما دریافته ایم که تمامی ارزشهای عزیز داشته شده مان در زمانی که به آرامی چکش خوردند، صدایی بیشتر توخالی داشتند.
اجازه دهید این مجموعه دوم سخنرانیها را با این اشاره بیشتر معرفی کنم که من چه چیزی را در این مفهوم آنتروپوسین بسیار نوآورانه می یابم و از این گذشته از این فرصت سود جویم تا آنچه را که هفته پیش برای آمادگی برای تکلیف بسیار دشوارتری که پیش رو داریم، یعنی پرسش جنگ کیهان سیاست و شاید اگر بتوانیم تا اینجا پیش برویم پرسش آیین های صلحی را بازبینی کنم که باید برای رویاروی مناسب با گایا نوآوری کنیم.
- حجم فایل : 54 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 191 ص