فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
مقاله انشا نویسی در دوره ابتدایی
مقدّمه:
هر چه نوشتار به گفتار نزدیک تر و ساده تر باشد فهم آن برای خواننده آسانتر است . ساده نویسی خود هنری است ارزنده و درخور ستایش که از هر نویسنده ای بر نمی آید . این پندار که ساده نویسی ، نویسنده را از سبک نویسندگی اش دور می کند درست؟ نیست!مثال(داستان راستان شهیداستاد مطهری)
ـ برای اینکه به اهمیّت و راز و رمز «نوشتن» پی ببریم{چه در دیکته و چه در املا و انشا}
ناگزیر باید بدانیم آن روی سکّه که خواندن می باشد .{پیش نیاز نوشتن خواندن است}
چگونه صورت می گیرد و اگر با دید وسیع و علمی بنگریم بایستی به خواندن توجّه و اهمیّت مضاعف معطوف نماییم{یعنی : خوب بخوانیم تا خوب بنویسیم}
سوال: کدام نوشته به نظر شما ارزش خواندن را دارد؟
جواب: نوشته ای ارزش خواندن را دارد که سرانجام کارِ خواننده اش را به «اندیشه،تفکر واداشته و در خور تجزیه و تحلیل ، کاربُردی ، تاثیر گذاری همراه داشته و بالاخره به شکوفایی استعداد و و نهایتاً به هدف و مقصودمان همان انشا نویسی است » برساند.
- تعریف انشا و هدف از تدریس آن:
ـ انشا در لغت به معنی ایجاد ، پرورش ، ابداع و خلق کردن است.
آنچه را که امروزه فنّ انشا گفته می شود از نخستین معنای آن«ایجاد» گرفته شده است.
ـ یعنی انشا به معنی ایجاد کلام ، سخن و نگارش آن است و معادل فارسیِ انشا«دبیری» است که به معنی منشی گری و کتابت می باشد و دبیری فنّی است که انسان به وسیله آن می تواند محتویات خود را روی کاغذ بیاورد.
- حجم فایل : 274 کیلوبایت
- فرمت : word (قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 13
مقاله الگوریتم رقابت استعماری برای مسأله مسیریابی گروهی با پنجره زمانی
مقاله جنبش دهقانان از دوره قاجاره تا پایان دوره رضاشاه
مقاله معاد از دیدگاه قرآن
تحقیق درباره آسانسورهای آتش نشان بر