پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

مقاله بدبینی سازمانی

مقاله بدبینی سازمانی
شناسه محصول 104756
محصول اورجینال
محصول ایرانی محصول ایرانی

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

مقاله بدبینی سازمانی


چکیده :

بدبینی سازمانی، یکی از موضوعات مهم رفتاری است که بر عملکرد کارکنان و در نهایت بر کارآمدی و اثربخشی سازمان مؤثر می باشد. این مقاله به مفاهیم اصلی بدبینی سازمانی و رابطه آن ها با دیگر مفاهیم سازمانی می پردازد. در ابتداء مفهوم بدبینی از نگاه رویکردهای روان شناسی و منابع اسلامی مورد بررسی قرار گرفته، سپس ضمن تعريف بدبینی سازمانی، به متغیرهای تأثیر پذیر پیامدهای بدبینی در سازمان پرداخته می شود. در ادامه مدلی در مورد عوامل تأثیرگذار و پیامدهای آن ارایه می شود. این مدل از طریق انتخاب مجموعه ای از متغیرها می تواند به درک بدبینی سازمانی کمک نماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رضایت شغلی کارکنان آموزش و اهمال کاری آنان در دانشگاه شهید بهشتی استان تهران انجام شد. روش انجام تحقیق توصیفی (همبستگی) بود. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه اهمال کاری (لی) و بدبینی، بر روی ۷۰ نفر از کارکنان بخش رادیولوژی دانشگاه شهید بهشتی استان تهران بدست آمد. روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. داده های به دست آمده با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی ضریب همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه مثبت و مستقیم، بین عوامل بدبینی پر اهمال کاری کارکنان در سازمان وجود دارد به عبارت دیگر هرچه بدبینی در سازمان بهبود یابد اهمال کاری کارکنان در سازمان نیز کاهش خواهد یافت و بین عوامل بدبینی بر اهمال کاری سازمانی هم رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد که میزان همبستگی و ضریب پتا بین متغیر های بدبینی، تعهد سازمانی پایین، کاهش رفتارهای شهروندی و کاهش مشارکت کارکنان به ترتیب برابر است با 719/0 ، 735/0 ، 864/0 و 795/0 که بیشترین تاثیر را بر روی اهمال کاری سازمانی می گذارند؛ و به این نتیجه دست یافتیم که کاهش رفتارهای شهروندی بیشترین اثر و پدبیتی کمترین اثر را بر اهمال کاری سازمانی دارند.

واژگان کلیدی: بدبینی سازمانی، تعهد سازمانی پایین، کاهش رفتارهای شهروندی، کاهش مشارکت کارکنان، اهمال کاری در سازمان

0/5 ‫(0 نظر)
اطلاعات محصول
  • حجم فایل : 407 کیلوبایت
  • فرمت : word (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات : 30
برچسب ها
نظر شما چیست ؟

نظرتان درباره مقاله بدبینی سازمانی را با سایر بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارید.

-8=2

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی