پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

مقاله تاریخچه سیستم عامل

مقاله تاریخچه سیستم عامل
شناسه محصول 26272

مقاله تاریخچه سیستم عامل

 

فرمت فایل:  ورد

 


بخشی از متن مقاله تاریخچه سیستم عامل :

سیستم‌عامل‌ها از ابتدای تاریخ خود تا اکنون راهی طولانی را پیموده‌اند تا به این‌جایی که هستند، برسند. این راه به چهار نسل تقسیم می‌شود که ما در حال حاضر در نسل چهارم آن قرار داریم. در ادامه با ما همراه باشید.

این تاریخچه به چهار نسل تقسیم شده است که هر نسل مدت زمانی خاصی را شامل می‌شود. البته نمی‌شود به طور دقیق این مرزها را واقعاً از هم تمیز داد. نکته مهم در مورد این تاریخچه، آن است که تمرکز تاریخچه بیشتر بر روی ۳ نسل اول بوده است و بر روی نسل چهارم مانور داده نشده است، به جز اوایل آن.

نسل اول (دهه ۱۹۴۰ تا اوایل دهه ۱۹۵۰)

زمانی که کامپیوترهای الکترونیکی برای اولین بار در دهه‌ ۱۹۴۰ معرفی شوند، بدون هیچ‌گونه سیستم‌عاملی ساخته شده بودند. کل برنامه‌نویسی به صورت مطلق با زبان ماشین انجام می‌گرفت و اغلب از اتصال سیم‌ها در پلاگ‌بورد‌ها برای کنترل عملکردهای اساسی ماشین استفاده می‌شد. در طول این نسل، کامپیوترها عموماً برای حل مسائل ریاضی استفاده می شدند و سیستم‌های‌عامل لزوماً مورد نیاز نبودند.

نسل دوم (۱۹۵۵-۱۹۶۵)

اولین سیستم‌عامل در اوایل دهه‌ ۱۹۵۰ معرفی شد. نام آن GMOS  بود و توسط شرکت جنرال موتورز برای یکی از ماشین‌های IBM  با نام ۷۰۱ ساخته شده بود. سیستم‌های‌عامل در دهه ۱۹۵۰، سیستم‌های پردازش جریان‌های تک‌دسته‌ای نامیده می‌شدند، چون اطلاعات به صورت گروهی ثبت می شد. این ماشین‌های جدید، پردازنده‌مرکزی (mainframe) خوانده و توسط اپراتورهای حرفه‌ای در اتاق‌های بزرگ مخصوص کامپیوتر استفاده می‌شدند. از آن‌جایی که این ماشین‌ها قیمت سرسام‌آوری داشتند، فقط آژانس‌های دولتی یا شرکت‌های بزرگ توانایی تهیه‌کردن آن‌ها را داشتند.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ بود که قابلیت «اشتراک زمانی» (time-sharing) معرفی شد و در دهه ۱۹۷۰ باعث تغییر بزرگی در تاریخ سیستم‌های عامل شد. اشتراک زمانی «به معنی اشتراک گذاشتن منابع مختلف رایانه میان چند کاربر با بهره گرفتن از شگردهای چندبرنامه‌ای و چندوظیفگی است». این خود به نحوی همان قابلیت چند کاربره بودن (multi-user) است.

0/5 ‫(0 نظر)
نظر شما چیست ؟

نظرتان درباره مقاله تاریخچه سیستم عامل را با سایر بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارید.

-13=2

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی