فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
مقاله رابطه باور های هوشی و جهت گیری هدفی دانش آموزان تیز هوش و عادی
فرمت: ورد ( word )
حجم: 33 کیلوبایت
رابطه باور های هوشی و جهت گیری هدفی دانش آموزان تیز هوش و عادی
چکیده
پژوهش حاضر،رابطه باورهای هوشی و جهت گیری هدفی دانش اموزان تیز هوش و عادی را برای 160 دانش اموز پایه های دوم راهنمایی و دبیرستان که بصورت تصادفی انتخاب شده بودند،مورد بررسی قرار داد.برای سنجش باور های هوشی(جوهری و افزایشی)و جهت گیری هدفی(بیرونی،توانایی نسبی و تبحری)دانش اموزان،از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای تحلیل داده ها ،از روش اماری تحلیل رگرسیون استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از این بود که دانش اموزان تیز هوش جهت گیری هدفی تبحر مدار تری نسبت به دانش اموزان عادی دارند و بالعکس دانش اموزان عادی جهت گیری هدفی شان بیشتر بیرونی است. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که جهت گیری هدفی توانایی نسبی به بهترین نحو از روی هوشی جوهری قابل پیش بینی است. از دیگر نتایج پژوهش این بود که باور هوشی جوهری رابطه ی منفی معنا داری با برجستگی دانش اموزان دارد، بدین معنی که دانش اموزان عادی نسبت به همسالان تیز هوش خود بیشتر بر این باور بودند که هوش یک خصیصه ثابت و قابل اندازه گیری است که نمی توان ان را به طرق معنا دار بهبود بخشید.
واژه های کلیدی: باور های هوشی، جهت گیری هدفی و انگیزش