پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

مقاله کاربرد نظریه ی پردازش اطلاعات و سطوح پردازش در آموزش و یادگیری

مقاله کاربرد نظریه ی پردازش اطلاعات و سطوح پردازش در آموزش و یادگیری
شناسه محصول 2601

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

مقاله کاربرد نظریه ی پردازش اطلاعات و سطوح پردازش در آموزش و یادگیری

فرمت: ورد ( word )

حجم: 27 کیلوبایت


چکیده :

نظریه پردازش اطلاعات ، ذهن انسان را به کامپیوتر تشبیه کرده است و برای آن سه انباره ی ثبت حسی ، حافظه ی کوتاه مدت یا فعال و حا فظه ی بلند مدت قائل است. نظریه سطوح پردازش که بسط این دیدگاه می باشد ، میزان یادگیری ، یادآوری و یادآوری بعدی اطلاعات را متاثر از چگونگی پردازش اولیه ی اطلاعات می داند که خود از کیفیت فعالیتهایی نشات می گیرد که یادگیرنده هنگام یادگیری انجام می دهد. پردازش عمیق ، زمینه ی یادگیری معنی وار و بادوام را ایجاد می کند .

دیدگاه پردازش اطلاعات در آموزش موضوعات درسی گوناگون چون ریاضیات ،جغرافی ، زبان و غیره کاربرد دارد. با استفاد ه از روش های فعال مبتنی بر سازه نگری ، گردشهای علمی ، پروژه و غیره می توان زمینه ی پردازش عمیق و معنی دار را فراهم آورد. این یادگیری ها ، ضمن تاثیر مثبت برانگیزش فراگیران زمینه ی

انتقال یادگیری را نیز فراهم می آورند.

کلید واژه ها : نظریه ی پردازش اطلاعات ، سطوح پردازش ، پردازش عمیق ،پردازش سطحی ، یادگیری معنی دار ، سازه نگری .

0/5 ‫(0 نظر)

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی