فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
مقاله یادگیری خودتنظیمی
مقدمه :
تئوری و تحقیق علمی در مورد یادگیری خود تنظیم، از اواسط دهه ی ۱۹۸۰ در پاسخ به این سؤال مطرح شد که چه طور دانش آموزان به فرایندهای یادگیری خودشان مسلط می شوند. در واقع از دهه ی ۱۹۸۰ به بعد، یادگیری خود تنظیم به عنوان راهبردی تو برای کمک به دانش آموزان به منظور تسلط بر فرایندهای یادگیری و به طور کلی بهبود کیفیت یادگیری، مورد توجه روان شناسان، مشاوران و متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفت.
تا قبل از دهه ی ۱۹۸۰، مطالعات در حوزه یاد گیری خود تنظیم، بر زمینه های گوناگون فردی، خانوادگی و اجتماعی متمرکز بود و پس از آن، این سازه در زمینه ی یادگیری مطرح شد و مورد توجه نظریه های گوناگون روان شناسی از جمله رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت گرایی قرار گرفت (کدیور، ۱۳۸۰).
واژگان کلیدی : یادگیری، یادگیری خود تنظیم ، پیشرفت یادگیری
- حجم فایل : 111 کیلوبایت
- فرمت : word (قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 12