فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
پاورپوینت فصل دوم کلیات رسانه های یاددهی – یادگیری
طراحی منظم درس و رسانه های یاددهی – یادگیری
منظور از آموزش ، به قولی ، کمک به ایجاد دگرگونیهای مطلوب در شاگردان است . این کار بدون برنامه ریزی دقیق و حساب شده و مبتنی بر یافته های علمی ، به طور کارآمد انجام پذیر نیست آموزش زمانی می تواند مؤثر واقع شود که بر پایه اصول روانشناسی تربیتی ، یافته های علوم جدید و استفاده به جا از پیشرفتهای فنی طراحی شده باشد . در پنجاه سال اخیر ، متخصصان تعلیم و تربیت ، رویکردهای مختلف طراحی آموزشی را مورد بررسی دقیقتر قرار داده اند . این تحقیقات به شکل گیری نگرش جدیدی در برنامه ریزی آموزشی و درسی و تکنولوژی آموزشی انجامیده است که آن را طراحی منظم ( سیستماتیک ) آموزش یا درس می خوانند . طراحی منظم درس ، جریان طراحی ، اجرا و ارزشیابی منظم یا سیستماتیک کل روند یاددهی – یادگیری برای یک دوره درسی یا درس مشخص است . گرچه این شکل از طراحی درس ، به معنی موفقیت صددرصد برنامه و بدون عیب و نقص بودن آموزش نیست ولی این کار مانع از وقوع بسیاری مشکلات و تأثیر سوء آنها بر روند تدریس – یادگیری می شود .
- حجم فایل : 2 مگابایت
- فرمت : ppt (قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 24 اسلاید