پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

مقاله SLA های معنایی برای سرویس هایی با Q-SLA

مقاله SLA های معنایی برای سرویس هایی با Q-SLA
شناسه محصول 6442

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

مقاله SLA های معنایی برای سرویس هایی با Q-SLA- SLA های معنایی برای سرویس هایی با Q-SLA

فرمت: ورد (word)

حجم: 25 کیلوبایت


چکیده

در این مقاله،  کارهای انجام شده برای مهندسی مجدد OWL-Q که یک زبان توصیف سرویس مبتنی بر کیفیت معنایی است ، بررسی شده اند. این کارها روی فشرده تر کردن OWL-Q تمرکز دارند بدون اینکه میزان شفافیت و رسایی آن را کاهش دهند و از طرفی آنرا با قوانین معنایی تقویت کنند. همچنین در اینجا بسط جدیدی از OWL-Q به نام Q-SLA ارائه شده است  که تمام جنبه های اطلاعاتی ممکن مورد نیاز را همراه با قوانین معنایی برای انجام  فعالیت های مدیریت سرویس بطور خودکار و درست، پوشش می دهد. از یک مطالعه موردی برای نشان دادن مزایای عمده Q-SLA استفاده شده است.

مقدمه

مزایای تحویل سرویس گرا[1]  ( مانند هزینه کمتر، زمان تحویل کمتر و قابلیت استفاده مجدد از سرویس)  باعث شده است تا سرویس های موجود بسیار پرکاربرد شوند و کار تعیین سرویس های تکمیل کننده یک اپلیکیشن ساده شود. چنین فرآوانی باعث شده است تا عملکرد یکسانی از طریق قابلیت های کیفیت سرویس (QoS) مختلف ارائه شود.   نقش کیفیت سرویس در کشف سرویس هایی که می توانند شرایط QoS یک اپلیکیشن خاص را برآورده کنند، بسیار مهم است.  در واقع، QoS می تواند نقش بسیار مهمی در تمام فعالیت های مدیریت اپلیکیشن مبتنی بر سرویس(SBA) ایفا کند.

قبل از اینکه QoS را بتوان در این فعالیت ها بکار برد، باید آنرا توضیح داد. زبان های QoS مختلفی برای این منظور ارائه شده اند: زبان های توصیف کیفیت سرویس[2]  که روی پشتیبانی از کشف سرویس تمرکز دارند یا زبان های توافق سطح سرویس[3](SLA)  که  فراتر از سیکل زندگی این سرویس هستند. زبان های SLA می توانند الگوهای SLA و نیز SLA های واقعی را تعریف کنند. الگوهای SLA را می توان برای کشف سرویس و مذاکرات بکار برد چراکه آنها  شرایط و قابلیت های QoS  را برایث درخواست دهنده سرویس و  سرویس دهنده ، توصیف می کنند. SLA  خروجی موفق یک مذاکره سرویس است چراکه توافق بین دو طرف(سرویس دهنده و سرویس گیرنده) را درباره مسئولیت های موجود در تحویل سرویس مورد نظر نشان می دهد. این SLA بعنوان یک راهنما برای درک فعالیت های مدیریتی بکار برده می شود.

متاسفانه، زبان های SLA  فعلی نمی توانند تمام اطلاعات مناسب مورد نیاز برای پشتیبانی از فعالیت های مدیریتی SBA را پشتیبانی کنند.  بعلاوه، تعداد خیلی کمی از آنها مبتنی بر وب هستند و می توانند فعالیت های مدیریتی SBA را پشتیبانی کنند.

[1]service-orientation delivers

[2]service quality specification languages

[3] Service Level Agreement

0/5 ‫(0 نظر)
برچسب ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی