فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
الگوی تدریس پژوهش آموزش از اصول تا عمل به زبان فارسی و انگلیسی
الگوی تدریس
پژوهش آموزش از اصول تا عمل
یکی از اندیشه های نوین در زمینه ی موضوع های درسی متعدد، این است که دانش آموزان می توانند روش پژوهش ویژه ی هر درس را فراگیرند. به دیگر سخن، برای هر موضوع درسی، روش یا الگوی پژوهشی خاصی وجود دارد. نظریه پرداز اصلی آموزش شیوه ی پژوهش ریچارد ساچمن است. اندیشمندانی چون ساچمن، برونر، تابا و آزوبل معتقدند که انسان ها به طور طبیعی محقق و پژوهشگرند. برای یادگیری شیوه ی پژوهش، فراگیران باید مهارت ها و توانمندی هایی را در زمینه ی جست و جوی اطلاعات و آماده سازی اطلاعات به دست آورند و تا حدودی اصول مربوط به منطق و علت و معلول را دریابند. بنا به باور ساچمن، عموم دانش آموزان توانایی آن را دارند که فرآیند پژوهش را پیگیری کنند. هم چنین او باور دارد که به صورت مستقیم می توان پژوهش کردن را به کودکان آموخت.
- حجم فایل : 32 کیلوبایت
- فرمت : word (قابل ویرایش)