فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب قدرت بی پولی اثر دیموند جان و دنیل پیسنر pdf
حالا بعد از گذشت شش سال حدود صد مغازه ی «جیجیزکاپکیک» در بیست وچهار ایالت آمریکا مشغول به کار هستند که فروش سالانه شان بیش از سی وپنج میلیون دلار است. رمز موفقیتش چه بود؟ خب مهمتر از همه چیز رمز موفقیتش، دستور پخت کاپ کیک بود. کاپ کیکهای «جیجی» هر روز با عشق و علاقه پخته می شوند و تازه ی تازه فروش می روند. شش ماه طول کشید تا بهترین وانیل را پیدا کند حالا از عصاره ی منحصربه فرد خود استفاده میکند تا بهترین کیک را به مشتری تحویل دهد.
کسب وکارهای زیادی با بهترین دستور پخت و بهترین فرمول شروع به کار می کنند، ولی موفق نمی شوند. پس احتمالا پای عامل دیگری در میان است. به نظر من ذهنیت «قدرت بی پولی» که در طول زندگی «جیجی» رهایش نکرد، در اینجا نقش دارد. البته پشتکار و علاقه هم تاثیر دارند. «جیجی» خودش را متعهد می دید بهترین کاپ کیک روی زمین را به مشتری عرضه کند (در پاسخ به تغییر رژیم غذایی و ذائقه مشتریان، حتی کاپ کیک های بدون گلوتین و بدون شکر هم می پزد). ولی مهمتر از همه این است که «جیجی» ارزش یک دلار را با پوست و گوشتش حس می کند.
به من گفت، «در مجموع ۱۸۵۸ متر خانه را تمیز کرده ام. من می دیدم مردمان ثروتمند چگونه زندگی می کنند و اینکه پول، اشتیاق و علاقه نمی آورد. من هنوز پنی به پنی پس انداز می کنم. میدانم پول نداشتن چه حسی دارد، پس قدر داشته هایم را می دانم. واقعا میدانم و نمی گذارم چیزی اسراف شود. اینطور تربیت شده ام و وقتی کسب و کار تمیزی منازل را داشتم هم اینطور بودم. بعضی وقتها یک کاسه ی لعاب روی کیک که شاید شصت دلار هزینه داشت، اضافی می آمد. اگر شخص دیگری بود، آن را می انداخت دور. دیگران دلشان به حال پول شما نمی سوزد، مگر نه؟
ولی این لعاب روی شیرینی فاسد نشده بود و ما راهی برای استفاده از آن پیدا می کردیم. مثلا آن را روی یک کیک می ریختیم». به نظر من این فرمول موفقیت است، نظر شما چیست؟ یادتان باشد شما خود آن برند هستید. نمیدانم خود «جیجی» در داستان زندگی اش به این نکته ی کوسه ای اشاره می کند یا نه، ولی با بررسی داستان زندگی اش متوجه شدم او همیشه درحال ساختن برند «جیجی» بوده است. در پانزده سالگی نامش را روی کسب و کار تمیزی منازل گذاشت.
- حجم فایل : 33 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 214 ص