فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب همه بازاریاب ها دروغگو هستند اثر ست گودین pdf
وقتی نیازهای ساده مان رفع شوند، وارد مرز تحقق خواسته های پیچیده مان می شویم و سنجش این خواسته ها، سخت و فهم آنها دشوار است. که همین بازاریابی را به کاری جذاب تبدیل کرده است. این هم خلاصه ی نصف دیگر این کتاب: وقتی سرگرم داستان سرایی برای افرادی هستید که می خواهند آن را بشنوند، برای گفتن داستانهایی که با واقعیت جور درنمی آیند، وسوسه می شوید. برای گفتن دروغها و فریب ها. این روش داستان سرایی در گذشته خیلی خوب جواب می داد. جوزف مک کارتی با دروغ گفتن دربارهی «خطر کمونیست» به شهرت رسید.
شرکت های آب معدنی در کشورهای توسعه یافته با دروغ درباره ی خلوص محصولات شان در مقایسه با آب شیر، میلیاردها دلار به جیب زدند. قضیه این است که دروغ دیگر جواب نمی دهد. دلیلش هم این است که وقتی داستانی از خودتان سرهم می کنید که در بررسی موشکافانه گندش بالا می آید، مچتان را می گیرند. آن هم سریع. بنابراین، انتصاب معاونی عوام فریب برای رئیس جمهوری، وسوسه انگیز است، ولی طولی نمی کشد واقعیت از داستانی که درباره ی این معاون ساخته اید، سبقت می گیرد.
سرهم کردن داستانی طولانی درباره ی نوعی فناوری یا سیاست های خدمات مشتریان وسوسه انگیز است، ولی وقتی این فناوری و سیاست ها را در واقعیت ببینیم، درباره اش حرف میزنیم و پتهی شما روی آب می افتد. به همین دلیل است که فکر میکنم این کتاب یکی از مهم ترین کتاب هایی است که تا به حال نوشته ام. این کتاب درباره ی دو جنبه ی یک واقعیت همه گیر صحبت می کند، جنبه ای که هر برند، سازمان و کاندیدای موفقی را می سازد و جنبه ای که به ندرت کلمه ای برای توصیف آن داریم.
- حجم فایل : 82 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 217 ص