فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
دانلود کتاب همه ما عجیب و غریبیم اثر ست گودین pdf
لیندا کاپلان تالر، اسطوره ی تبلیغات، داستان باغ وحشی را در بلژیک تعریف می کند که دچار بدبیاری شده بود. مردم دیگر به باغ وحش نمی آمدند. با پیدایش انبوه گزینه های جایگزین سرگرمی، تفریح و چیزهای تازه، باغ وحش به روزگار سختی دچار شده بود. حضور مردم کاهش یافته بود، اما حیوانات هنوز باید تغذیه می شدند. تا اینکه فیلشان باردار شد. نابغه های سازمان تبلیغاتی وارد عمل شدند. آنها تصویر سونوگرافی جنین فیل را روی یوتیوب گذاشتند. نظرسنجی ها و مسابقه هایی (درباره ی دختر یا پسر بودن؟) برگزار کردند.
توجه مردم جلب شد. هیاهو به پا شد. باغ وحش به مسیر عادی خودش بازگشت و حضور مردم رو به افزایش بود. فیل باعث شد توده ی مردم به باغ وحش بازگردند. دسترسی به توده ها، هیجان توده ها، ازدحام توده ها. ظاهرة، رسانه های جدید پیروز شده بودند. این داستان را برای این گفتم که به دوران شادتری باز می گردد، به عصری که سازمان های تبلیغاتی می توانستند به آسانی کاری را که برایش پول میگرفتند، یعنی جلب توجه عامه ی مردم، انجام بدهند.
این داستان به یادمان می آورد که اقتصادمان مبتنی بر توده ی مردم، سرگرمی های عمومی و کارخانه هایی است که هدفشان ساخت محصولات یا خدمات یا سرگرمی برای هر فرد و همه ی افرادی است که پولی برای خرج کردن دارند. حسرت بازاریابان برای گذشته قابل اغماض است. توده دیگر راه قابل پیش بینی و مقیاس پذیری برای ارتباط با عموم مردم نیست. موفقیتی مانند موفقیت باغ وحش نادر است (زیرا فیل های باردار زیاد دیده نمی شوند. از این پس، موفقیت بازار انبوه، همچون قوی سیاه، استثناء خواهد بود.
- حجم فایل : 39 مگابایت
- فرمت : pdf (غیر قابل ویرایش)
- تعداد صفحات : 96 ص