پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

تحقیق درباره یونیکس

تحقیق درباره یونیکس
شناسه محصول 1774

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

تحقیق درباره یونیکس

فرمت: ورد ( word )

حجم: 52 کیلوبایت


یونیکس

 یونیکس معروفترین سیستم عاملی است که بر روی انواع مختلف کامپیوترها (از میکروکامپیوترها گرفته تا ابرکامپیوترها) پیاده سازی شده است. UNIX سیستم عاملی چند کاربره و چند برنامه‌ای می‌باشد و قابلیتهای شبکه‌ای، پردازش توزیع شده، بلادرنگ و چند پردازنده‌ای در نسخه‌های متعددی از آن پیاده سازی شده است. یونیکس دارای سیستمی باز بوده و Source نسخه‌های زیادی از آن به صورت آزاد در اختیار همه افراد قرار دارد. این سیستم عامل در محیطی تحقیقاتی متولد شده و در دانشگاهها و مراکز پژوهشی به تدریج قابلیتهای زیادی به آن اضافه شده است و هم اکنون در مراکز علمی و تجاری محبوبیت زیادی دارد. از آنجا که این سیستم عامل به زبان C نوشته شده است قابلیت حمل آن بر روی انواع مختلف کامپویترها وجود دارد.

سه بخش اصلی این سیستم عامل عبارتند از: هسته (Kernel)، پوسته (Shell) و سیستم فایل (File sysem). هنگامی که سیستم روشن می‌گردد، هسته سیستم عامل شروع به اجراء شده و همواره در حافظه باقی می‌ماند. این هسته تمام وظایف پایه‌ای و اصلی سیستم عامل را انجام می‌دهد. منظور از پوسته همان مفسر خط فرمان است که کاربران به طور مستقیم با آن سروکار دارند. کاربران دستورات خود را به پوسته داده و پوسته آنها را به دستورات قابل درک برای هسته تبدیل می کند

نسخه‌های اولیه یونیکس به صورت متنی بودند (مثل DOS) ولی نسخه‌های اخیر عموماً دارای محیط گرافیکی نیز می‌باشند (مانند ویندوز). به محیط گرافیکی استاندارد UNIX محیط X Window گفته می‌شود.

از آنجا که از ابتدا امکانات شبکه‌ای به صورت اصولی در یونیکس قرار داده شده بود، طراحی و توسعه شبکه اینترنت به طور عمده بر مبنای یونیکس انجام گرفت

تاریخچه

به دهه 1960 برمی گردیم , هنگامی که پیشرفت و توسعه کامپیوتر حوزه کاری تعداد اندکی شرکتهای پیشگام در صنعت و دانشگاههای پیشرو بود . در  این دوران اغلب تحقیقات  در آزمایشگاههای  بل , ام آی تی , و جنرال الکتریک  (  تولیدکننده  پیشروی  کامپیوتر  در  آن  زمان) صورت  می گرفت  . این  سه  کانون  تحقیقاتی  بر روی سیستم عاملی به   نام

( Multiplexed Information and Computing System) MULTICS برای کامپیوتر بزرگ GE 645 تشریک مساعی کرده بودند . MULTICS پیروزی کاملی نبود, و بنابراین با شایستگی کنار گذاشته شد .

در 1969, کن تامپسون محققی در آزمایشگاههای بل و یکی از طراحان MULTICS , بازی Space Travel را برای MULTICS نوشته بود . در روزهای اشتراک زمانی, کاربران باید برای زمانی که بر روی کامپیوتر بزرگ صرف می کردند, هزینه می پرداختند . احتمالا Space Travel بازی خوبی بوده است, اما بر روی کامپیوتر بزرگ GE به خوبی اجرا نمی شد و برای بازی 75 دلار هزینه در بر داشت . حتی برای یک آزمایشگاه تحقیقاتی نیز این مقدار اسراف وحشتناکی محسوب می شد, بنابراین کن تامپسون و همکارش دنیس ریچی بازی را باز نویسی کردند تا بر روی کامپیوتر DEC PDP-7 که آن موقع در آزمایشگاههای بل بدون استفاده بود, اجرا شد . اما به منظور بردن Space Travel به DEC , تامپسون باید سیستم عامل جدیدی برای آن می نوشت و در همین نقطه بود که یونیکس امروزی ریشه گرفت .برایان کرنیگان دیگر محقق آزمایشگاههای بل به این سیستم عامل, لقب (Uuniplexed Information and computing System) UNICS  را داد . سیستم عامل فوق در این راه به عنوان یونیکس شناخته شد و به کامپیوترهای قدرتمند تری منتقل گردید .

0/5 ‫(0 نظر)

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی