پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

مقاله چگونه آموزش استراتژی‌های روانی و شناختی در بهبود موفقیت در درس ریاضی دانش‌آموزان

مقاله چگونه آموزش استراتژی‌های روانی و شناختی در بهبود موفقیت در درس ریاضی دانش‌آموزان
شناسه محصول 1229

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

مقاله چگونه آموزش استراتژی‌های روانی و شناختی در بهبود موفقیت در درس ریاضی دانش‌آموزان

فرمت: ورد ( word )

حجم: 79 کیلوبایت


مقدمه

   یکی از فرایندهای برجسته‌ای را که در حافظه صورت می‌گیرد، فرایند شناختی گویند . این فرایند از مرحله برداشت حسی آغاز می‌شود و تا بازیابی اطلاعات از حافظه‌ی درازمدت ادامه دارد (فلاول[1]، 1985). ازآنجایی‌که این فرایندها به دانستن و شناخت مربوط می‌شوند به آن‌ها فرایندهای شناختی حافظه گویند. این فرایندها در سه دسته‌ی تکرار و مرور[2]، بسط یا گسترش[3] و سازمان‌دهی[4] تقسیم می‌شوند. به این فرایندها، استراتژی‌ها یا راهبردهای شناختی گویند (سیف، 1387). هندری[5] (1994) راهبردهای شناختی را طرح‌ها یا روش‌هایی برای حل یک مسئله می‌دانند. او معتقد است راهبردهای شناختی، یافته‌هایی برای پردازش اطلاعات هستند. افراد در فرایند کسب اطاعات نیازمند نظم‌دهی به محرک‌های خارجی، فعالیت علمی و خلاق هستند و برای این منظور بهره‌مندی از راهبردهای شناختی این نیاز را برآورده می‌کند (عباباف، 1387، ص 122).

در اقدام به درس پژوهی در سال جاری مشاهده کردیم که هر فعال آموزشی (آموزگار ) در کلاس درس می توانند روش های جدیدی برای آموزش بوجود آورد .همان طور که ما در گروه درس پژوهی خود در دومدرسه جذاب فعالیت آموزش مفهوم ساعت را با ورزش کردن آموزش دادیم که به یادگیری به صورت فعال کمک بزرگی صورت گرفت دانش آموزان با بازی کردن توانستند مفهوم آموزش ساعت را یاد بگیرند.ودر زندگی روزمره خود کاربردی کنند . بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: « چگونه آموزش استراتژی‌های روانی و شناختی در بهبود موفقیت در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی دبستان نرجس مؤثر واقع شده است. » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مثلا” مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد. مساله ای که در این اقدام پژوهی ذهنم را به چالش برانگیخته بود رفتار دانش آموزان در هنگام انجام تمرین وتکالیف ریاضی بود.که بی علاقه وبدون تمرکز ویا فهم آن اقدام به پاسخ می نمودند.از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان پایه دوم دبستان  نرجس شهر تربت حیدریه  به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمون‌های عملکردی و فعالیت‌های خارج از مدرسه، ارتقاء بخشد. هم چنین سعی بر آن داشتم تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری ویادسپاری را نیز امکان پذیر سازد ودر هنگام آموزش توجه دانش آموزان بیشتر شود.خیلی با علاقه آموزش را دنبال کنند وارتباط بین مطالب قبلی ومطالب جدید باعث یادگیری عمیق تر گردد.

 

0/5 ‫(0 نظر)
برچسب ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی