فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.
چگونه دانش آموز را به کامپیوتر علاقه مند کنیم؟
فرمت: ورد ( word )
حجم: 89 کیلوبایت
مقدمه و بيان مسئله
هر سال با دانش آموزاني مواجه هستيم که عادت کرده اند مطالب را طوطي وار حفظ کنند بدون آنکه مفهوم آن را درست بدانند ؛ دانش آموزاني که روي مسائل حداکثر دو دقيقه فکر می کنند ؛ عادت کرده اند ديگران براي آنها مسائل را حل کنند و آنها فقط قادر به حل مسائلي هستند که مشابه آنها قبلا برايشان حل شده است. دانش آموزاني که هيچگاه مسئله اي را تجزيه و تحليل نکرده اند ؛ دانش آموزاني که مسئله اي برايشان حل شده در حالي که حتي صورت مسئله را نخوانده اند يا نفهميده اند ؛ دانش آموزاني که از فکر کردن بيزارند و اينکار برايشان کسل کننده است ؛ دانش آموزاني که مي خواهند براي حل يک مسئله فقط يک راه حل ياد بگيرند و اگر بخواهي مسئله را از راه ديگري حل کني فورا مي گويند راه دوم را نگوئيد ما قاطي مي کنيم.
اگر دانش آموزان در زمان اشتغال به تحصيل در مدرسه فکر کردن را نياموزند ، چگونه مي توانند به يادگيري ادامه دهند ؟ مهم نيست بچه ها چه مي آموزند ؛ مهم آن است که بچه ها بياموزند چگونه شخصا فکر کنند ؛ آنها بايد خود تصميم بگيرند و خود قضاوت کنند .