پاور ورد
ثبت نام / ورود سبد خرید 0

مقاله بازاریابی مستقیم

مقاله بازاریابی مستقیم
شناسه محصول 2663

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

مقاله بازاریابی مستقیم

فرمت: ورد ( word )

حجم: 112 کیلوبایت


قضیه

هنگامی که در 1984 مایکل دل «19 ساله» فروش رایانه های شخصی را از اتاق خوابگاه دانشکده آغاز کرد ،  به ندرت امکان داشت کسی چنین احتمالی بدهد که او موفق خواهد شد. در آن روزها، بیشتر تولید کننده رایانه ، رایانه های شخصی را از طریق شبکه های گسترده و از مجرای توزیع کنندگان و واسطه های بسیار قدرتمند به  فروش می رسانیدند. حتی هنگامی که شرکت رایانه ای نوپای دل در مسیر رشد قرار گرفت، شرکت های رقیب و آنها که در درون این صنعت فعالیت می کردند ، چنین دیدگاه یا روشی را مسخره می کردند. (یعنی دیدگاه مبتنی بر فروش رایانه به صورت مستقیم و از طریق پست). آنها بر این باور بودند که باید با خریداران رایانه های شخصی تماس رو در رو گرفت و توصیه های لازم را به آنان نمود. و این کار تنها از مجرای کانال هایی میسر می شود که خدمات کامل ارائه می کنند. آنها بر این باور بودند که فروش رایانه از مجرای گرفتن سفارش به وسیله پست (مانند فروش لباس که سفارش مستقیم داده می شود) هیچ گاه به بیش از 15 درصد بازار این کالا نخواهد رسید.

ولی مایکل دل جوان توانست ثابت کند که این بدبینی خطاست و آن ها راه خطا می روند. او توانست این شرکت نوپا که سفارش را از طریق پست دریافت می کند به صورت یک امپراطوری رایانه ای نوپای 12 میلیارد دلاری در آورد. در زمان کنونی ، در سیستم رایانه ، شرکت دل در زمره بزرگترین شرکت هایی است که محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه می کنند و در بین شرکت های تولید رایانه در دنیا ، دارای بالاترین نرخ رشد می باشد. در سال گذشته ، از نظر فروش واحد محصول دارای رشدی برابر با 91 درصد بود و این 5 برابر میانگین نرخ رشد این صنعت می باشد. سود به سرعت سرسام آور 91 درصد افزایش یافت. قیمت سهام شرکت 3 برابر شد. یک سوم فروش رایانه های شخصی به کسانی تعلق می گیرد که این محصول را به صورت مستقیم خرید می کنند و شرکت های رقیب دل که زمانی نسبت به این شیوه فروش بدبین بودند اینک می کوشند سیستم را ایجاد و تقویت نمایند.

راز موفقیت شگفت انگیز شرکت دل در چیست؟ سیستم بازاریابی یا فروش مستقیم باعث می شود که شرکت از طریق عرضه مجموعه ای از محصولات موردنظر مشتری با قیمت های پایین و تحویل سریع و سرانجام ارائه خدمات بعد از فروش بتواند ارزشهای موردنظر مشتریان را به آنها عرضه نماید. یک مشتری می تواند از طریق تلفن یا نماینده شرکت تماس بگیرد، سفارش رایانه با اندازه و ویژگیهای موردنظر بدهد، و با توجه به نیاز خاص خود رایانه شخصی که مناسب کار و خواست است، سفارش دهد و سه روز بعد محصول به محل کار یا خانه وی تحویل خواد شد (شرکت دل می تواند همه این خدمات را با چنان سرعتی عرضه نماید و قیمت محصول بین 10 تا 15 درصد کمتر از قیمت محصولات شرکت های رقیب است.) خدمات بعد از فروش با کیفیتی بسیار بالا فروش این نوع محصول را تضمین می نماید. در نتیجه ، شرکت رایانه دل پیوسته به صورت یک شرکت پیشرو (از نظر قابل اتکاء بودن و خدمات بعد از فروش) در این صنعت باقی مانده و مشتریان کماکان از آن رضایت کامل دارند.

به مشتری شرکت دل درست همان دستگاهی تحویل می شود که موردنیاز وی می باشد. دیدگاه نخستین بنیانگذار شرکت این بود که از طریق عرضه محصولات مورد درخواست هر یک از مشتریان (با ویژگیهای خاص و قیمت پایین) نیاز هر یک از خریداران را تأمین نماید. از سوی دیگر، این شیوه فروش مستقیم و تماس فرد به فرد باعث شده است که بساری از شرکت ها به صورت مشتریان اصلی این محصول در آیند، زیرا شرکت دل می تواند هر نوع محصولی ، طبق خواست و نیاز هر مشتری ، به سرعت تولید و عرضه نماید. شرکت تولید کننده پیشاپیش نرم افزارهای خود را در درون دستگاه می گذارد و بسیاری از کارهای اولیه را انجام می دهد، مثل زدن برچسب به هر یک از از دستگاه ها تا بتواند هر محصولی را در موعد مقرر و به سرعت بر روی میز خریدار قرار دهد. در نتیجه، در زمان کنونی ، حدود 90 درصد محصولات دل را شرکت های بزرگ ، نهادهای دولتی و سازمانهای آمورشی خریداری می نمایند.

0/5 ‫(0 نظر)
برچسب ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

✅ کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان پاور ورد بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در نصب و فعالسازی منتشر می گردند. توجه داشته باشید تست محصولات در شرایط استاندارد (وردپس نصب شده فاقد افزونه های جانبی و استفاده از قالب های پیش فرض) می باشد.

✅ پیش از اقدام به نصب قالب یا افزونه های دریافتی حتما فایل دانلودی از پاور ورد را یک مرحله روی هارد دیسک رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید و محتوای فایل دانلودی را به دقت بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد فایل دریافتی شامل راهنمای نصب و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت نصب می باشد.

✅ توجه داشته باشید محصولاتی که توسط پاور ورد طراحی نشده و از مارکت های جهانی خریداری شده اند صرفا شامل ترجمه زبان فارسی و تغییرات برای بهبود در زبان فارسی(راستچین) هستند و مشکلات یا باگ های احتمالی که ناشی از فارسی سازی یا ترجمه محصول نباشند می باید توسط طراح اصلی محصول رفع شوند و تا رفع این مشکلات می باید منتظر انتشار نسخه جدید توسط طراح اصلی محصول باشید.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید.

✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

ثبت تیکت پشتیبانی