سلامتی

محققان کلیدهایی برای تأثیر ویتامین C در برابر COVID-19 پیدا کردند

دوزهای بالای ویتامین C تحت درمان برای درمان COVID-19 ممکن است برای برخی از جمعیت مفید باشد ، اما محققان در حال بررسی پتانسیل آن در پیری می گویند که عوامل اصلی در اثربخشی شامل سطوح انتقال دهنده طبیعی مورد نیاز برای دریافت ویتامین داخل سلول ها است.

سن ، نژاد ، جنسیت ، و همچنین میزان بیان و تغییرات ژنتیکی آن دسته از ناقلین ویتامین C که باعث کارآیی کمتر آنها می شود ، همه می توانند از عوامل موثر در درمان ویتامین C در برابر COVID-19 و سایر بیماری ها باشند ، محققان در کالج پزشکی گزارش مرکز پیری سالم جورجیا در تفسیری در ژورنال پیری و بیماری .

دکتر Sadanand Fulzele ، محقق پیری و نویسنده مربوطه مقاله می گوید ، محققان توصیه می کنند که این عوامل در طراحی و اجرای آزمایشات بالینی در نظر گرفته شوند ، و هنگامی که نتایج آزمایشات تجزیه و تحلیل می شود ، برای COVID-19 و همچنین سایر شرایط.

ماهیت بدیع و عدم ایمنی در برابر ویروس کرونا باعث شده است که در سراسر جهان به دنبال درمان های موثر برای COVID-19 بروند ، آنها می نویسند. این شامل تجویز مجدد داروها با مشخصات ایمنی شناخته شده ، از جمله ویتامین C ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و آنتی اکسیدان است ، که این یک تحقیق منطقی برای کشف در COVID-19 است. هر دو استراتژی در پاسخ به عفونت با ویروس کرونا برای اطمینان از یک پاسخ ایمنی قوی برای جلوگیری از تکثیر ویروس در بدن و جلوگیری از پاسخ ایمنی بیش از حد بالا و ویرانگر که ویروس می تواند ایجاد کند ، لازم است.

حداقل 30 آزمایش بالینی در حال انجام است که در آنها ویتامین C ، به تنهایی یا در ترکیب با سایر روشهای درمانی ، در برابر COVID-19 ارزیابی می شود ، بعضی از آنها با دوزهایی تا 10 برابر 65 تا 90 میلی گرم توصیه شده ویتامین C در روز دارند.

دکتر کارلوس ام. ایسلز ، مدیر مرکز MCG برای پیری سالم و رئیس بخش MCG می گوید: عواملی مانند اینکه ویتامین C می تواند به داخل سلول وارد شود یا خیر ، احتمالاً در اثربخشی درمانها مسئله ای است. غدد درون ریز ، دیابت و متابولیسم.

در حقیقت ، بدون حمل و نقل کافی در سطح سلول برای عبور ویتامین محلول در آب از لایه چربی غشای سلول ، به ویژه دوزهای زیاد ممکن است این ویتامین را بتواند در خارج از سلول ها جایی که در آن شروع به تولید اکسیدان می کند ، مانند آسیب رساندن به اکسیژن فعال ، جمع کند. گونه ها ، به جای کمک به از بین بردن آنها ، می گوید ، Isales ، یکی از نویسندگان مطالعه.

فولزله می گوید: “ما فکر می کنیم بررسی بیان حمل و نقل مهم است.”

آنها گمان می کنند که بیان کم حمل و نقل عاملی در نتایج متفاوت ناشی از استفاده ویتامین C در انواع دیگر شرایط است. Fulzele می گوید ، آزمایشات بالینی در آرتروز ، به عنوان مثال ، یک بیماری خود ایمنی که سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله نمی کند ، نتایج متفاوتی داشته است. با این حال استفاده از آن در سایر مشکلات ناشی از ویروس ، مانند سپسیس بالقوه کشنده ، در کاهش نارسایی عضو و بهبود عملکرد ریه در سندرم پریشانی حاد تنفسی ، که همچنین عامل اصلی بیماری و مرگ با COVID-19 است ، سودمند است.

در زمان انتشار مقاله پیری و بیماری ، هنوز مطالعات منتشر شده ای درباره اثرات دوزهای بالای ویتامین های داخل وریدی برای COVID-19 در دست انجام نیست.

فولزل ، كه در پیری روی ویتامین C كار می كند و دیگران نشان داده اند كه برخی از بیماری ها مانند آرتروز و حتی پیری طبیعی ، با تنظیم منظم حداقل یك نوع از نوع ناقل ویتامین C همراه هستند.

در حقیقت ، بخشی از تناقض و نگرانی COVID-19 این است که افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند ، اکثراً سطح ویتامین C پایین تری دارند قبل از اینکه بیمار شوند و یا حمل و نقل کمتری دارند تا ویتامین C در صورت دریافت بیشتر مفید باشد.

بسیاری از کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به COVID-19 هستند ، از جمله افراد مسن ، سیاه پوست ، مرد و مبتلا به بیماری های مزمن پزشکی مانند آرتروز ، فشار خون و دیابت ، سطح ویتامین C کمتری دارند ، دلیل دیگر این است که درمان با ویتامین C در نظر گرفته می شود ایسلز می گوید ، درمان معقول محققان همچنین خاطرنشان کردند که بیماران در طول بیماری COVID-19 ممکن است دچار کمبود ویتامین C شوند زیرا در طی یک عفونت فعال ، ویتامین C با سرعت بیشتری مصرف می شود. سطح ناکافی می تواند صدمات ناشی از پاسخ ایمنی بیش از حد را افزایش دهد.

اگرچه به طور معمول انجام نمی شود ، اما امروزه می توان بیانگر انتقال دهنده را با استفاده از فناوری PCR اندازه گیری کرد ، روشی که برای ویروس کرونا و همچنین آزمایش آنفلوانزا استفاده می شود. در حالی که افزایش بیان ناقل هنوز در انسان قابل انجام نیست ، یکی از اهداف تحقیقاتی Fulzele یافتن دارو یا روش دیگری برای افزایش مستقیم بیان است ، که باید سلامت افراد مسن و همچنین سایر افراد با شرایط پزشکی را بهبود بخشد ، .

وی خاطرنشان می کند که کاهش میزان حمل و نقل که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد ، عاملی در کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن است که به طور معمول همراه با افزایش سن است. این بدان معناست که حتی هنگامی که یک پیرمرد 60 ساله و 20 ساله هر دو رژیم غذایی سالمی داشته باشند که در آن مقادیر مشابه و کافی ویتامین C مصرف کنند ، این ویتامین در افزایش پاسخ ایمنی فرد مسن موثر نیست. شناخته شده است که کاهش عملکرد سیستم ایمنی در افراد مسن باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلاتی مانند سرطان و COVID-19 می شود.

سطح پایین ویتامین C نیز با مرگ و میر بالاتر در افراد مسن از علل مانند بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد. استرس اکسیداتیو بالا ، یک عامل اصلی در شرایطی مانند بیماری های قلبی عروقی و همچنین پیری و اکنون COVID-19 ، نیز با کاهش قابل توجه بیان حامل ویتامین C همراه است.

Isales و Fulzele شک دارند که مصرف مقدار زیادی ویتامین C یک راهکار پیشگیری خوب در برابر COVID-19 است ، مگر در افرادی که کمبود شناخته شده دارند.

ویتامین C یک ویتامین ضروری است ، به این معنی که افراد مجبورند آن را در غذاها یا مکمل های خود مصرف کنند. غذاهایی که به طور طبیعی دارای ویتامین C زیادی هستند شامل پرتقال ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی و جوانه بروکسل است. نقش های مختلف ویتامین در بدن همچنین شامل تشکیل رگ های خونی ، کلاژن و غضروف است.

5/5 ( 1 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *