زمین

گونه های اولیه انسانی احتمالاً در اثر تغییرات آب و هوایی منقرض می شوند

از شش گونه یا بیشتر گونه های مختلف انسان اولیه ، که همه از تیره هومو هستند ، فقط ما هومو ساپینس موفق به زنده ماندن شده ایم. اکنون ، مطالعه ای در مجله One Earth امروز (15 اکتبر 2020) گزارش شده است که ترکیبی از مدل سازی آب و هوا و پرونده های فسیلی در جستجوی سرنخ هایی است که منجر به انقراض قبلی اجداد باستانی ما شده است ، نشان می دهد که تغییرات آب و هوا – عدم توانایی سازگاری با یا گرم شدن یا خنک شدن دما – احتمالاً نقش مهمی در مهر و موم سرنوشت آنها داشته است.

“یافته های ما نشان می دهد که با وجود نوآوری های فن آوری از جمله استفاده از آتش و ابزار سنگی تصفیه شده ، تشکیل شبکه های اجتماعی پیچیده ، و – در مورد نئاندرتال ها – حتی تولید نوارهای نیزه چسبانده شده ، لباس های متناسب و مقدار زیادی فرهنگ فرهنگی و تبادل ژنتیکی با هومو ساپینس ، گونه های گذشته هومو نمی توانستند از تغییرات شدید آب و هوایی جان سالم به در ببرند. ” “آنها سخت تلاش کردند؛ آنها با سرد شدن آب و هوا گرمترین مکانهای قابل دسترسی را ایجاد کردند ، اما در پایان روز ، کافی نبود. “

محققان برای روشن کردن انقراض گذشته گونه های همو از جمله H. habilis ، H. ergaster ، H. erectus ، H. heidelbergensis ، H. neanderthalensis و H. sapiens ، به یک شبیه ساز آب و هوای گذشته با وضوح بالا اعتماد کردند که دما را فراهم می کند ، بارندگی و سایر داده ها در 5 میلیون سال گذشته. آنها همچنین به دنبال یک پایگاه داده فسیلی گسترده بودند که بیش از 2750 رکورد باستان شناسی را در اختیار دارد تا تکامل طاقچه آب و هوایی گونه های انسان در طول زمان را مدل کند. هدف این بود که درک اولویت های آب و هوایی انسان های اولیه و نحوه واکنش آنها در برابر تغییرات آب و هوا باشد.

مطالعات آنها شواهد محکمی ارائه می دهد که نشان می دهد سه گونه همو – H. erectus ، H. heidelbergensis و H. neanderthalensis – قبل از انقراض بخش قابل توجهی از آب و هوای خود را از دست داده اند. آنها گزارش می دهند که این کاهش همزمان با تغییرات شدید و نامطلوب در آب و هوای جهانی بوده است. در مورد نئاندرتال ها ، احتمالاً با رقابت با H. sapiens ، اوضاع حتی بدتر هم شد.

رایا می گوید: “ما از منظم بودن تأثیر تغییر اقلیم شگفت زده شدیم.” “برای گونه های منقرض شده و فقط برای آنها کاملاً واضح بود که شرایط آب و هوایی فقط قبل از انقراض و فقط در آن لحظه خاص بسیار شدید بود.”

Raia خاطرنشان می کند که عدم اطمینان در بازسازی paleoclimatic وجود دارد ، شناسایی فسیل در سطح گونه ها و پیری سایت های فسیلی وجود دارد. اما ، او می گوید ، بینش اصلی “تحت هر فرضیه ای درست است.” Raia می گوید ، یافته ها ممکن است نوعی هشدار برای انسان ها باشد ، زیرا ما با تغییرات بی سابقه ای در آب و هوا روبرو هستیم.

وی گفت: “این نگران کننده است که کشف کنیم اجداد ما ، که از نظر قدرت ذهنی در مقایسه با سایر گونه های روی زمین کمتر از تأثیرگذار نبوده اند ، نمی توانند در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت کنند.” “و ما متوجه شدیم که درست زمانی که گونه های خود ما شاخه ای را که روی آن نشسته ایم با ایجاد تغییرات آب و هوایی می بینند. من شخصاً این را به عنوان یک پیام هشدار دهنده رعد و برق می دانم تغییرات آب و هوایی باعث شده انسان در گذشته آسیب پذیر و ناخوشایند باشد ، و این ممکن است فقط دوباره تکرار شود. “

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *