سلامتی

بیش از 200 میلیون آمریکایی می توانند PFAS سمی در آب آشامیدنی خود داشته باشند

یک مطالعه بررسی شده توسط دانشمندان در کارگروه محیط زیست تخمین زده است که بیش از 200 میلیون آمریکایی می توانند مواد شیمیایی سمی فلورین معروف به PFAS را در آب آشامیدنی خود با غلظت 1 قسمت در تریلیون یا ppt یا بالاتر داشته باشند. مطالعات علمی مستقل سطح ایمنی را برای PFAS در آب آشامیدنی 1 ppt توصیه کرده اند ، استانداردی که توسط EWG تأیید می شود.

این مطالعه که در 14 اکتبر سال 2020 در مجله Environment Science & Technology Letters منتشر شده است ، نتایج آزمایش آب آشامیدنی قابل دسترسی از آژانس حفاظت از محیط زیست و سازمان زمین شناسی ایالات متحده و همچنین آزمایش های ایالت کلرادو ، کنتاکی ، میشیگان ، نیوهمپشایر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. ، نیوجرسی ، کارولینای شمالی و رود آیلند.

اولگا نایدنکو ، Ph.D ، معاون تحقیقات علوم در EWG و یکی از نویسندگان مطالعه جدید گفت: “ما می دانیم که آب آشامیدنی منبع اصلی قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی سمی است.” وی افزود: “این مقاله جدید نشان می دهد كه آلودگی PFAS حتی بیشتر از آنچه كه قبلاً تخمین زده ایم ، بر آمریکایی ها تأثیر می گذارد. PFAS احتمالاً در تمام منابع عمده تأمین آب در ایالات متحده قابل تشخیص است ، تقریباً در همه مواردی که از آبهای سطحی استفاده می کنند. “

این تجزیه و تحلیل همچنین شامل آزمایشات آزمایشگاهی به سفارش EWG بود که مواد شیمیایی PFAS را در آب آشامیدنی ده ها شهر ایالات متحده یافت. برخی از بالاترین سطح PFAS شناسایی شده در نمونه های مناطق کلان شهرها ، از جمله میامی ، فیلادلفیا ، نیواورلئان و حومه شمالی نیوجرسی شهر نیویورک بوده است.

برای آزمایش مداوم و هیچ استاندارد ملی آب آشامیدنی برای هیچ PFAS در آب آشامیدنی هیچ الزام ملی وجود ندارد. سازمان حفاظت محیط زیست سطح نامناسب مشاوره بهداشتی در طول عمر 70 ppt را برای دو بدنام ترین ماده شیمیایی حاوی فلورین ، PFOA و PFOS صادر کرده است و تلاش برای تعیین استاندارد قابل اجرا می تواند سالها طول بکشد.

در غیاب استاندارد فدرال ، ایالت ها شروع به تصویب محدودیت های قانونی خود برای برخی PFAS کرده اند. نیوجرسی اولین کسی بود که حداکثر میزان آلاینده را برای ترکیب PFNA در 13 ppt صادر کرد و استانداردهای 13 ppt را برای PFOS و 14 ppt را برای PFOA تعیین کرده است. بسیاری از ایالات محدودیت هایی را برای PFOA و PFOS تعیین یا پیشنهاد کرده اند ، از جمله کالیفرنیا ، ماساچوست ، میشیگان ، نیوهمپشایر ، نیوجرسی ، نیویورک و ورمونت.

اسکات فابر ، معاون ارشد EWG در امور دولت ، گفت: “اولین قدم برای مبارزه با هرگونه بحران آلودگی خاموش کردن شیر است.” “گام دوم تعیین استاندارد آب آشامیدنی است و مرحله سوم پاک سازی آلودگی های قدیمی است. قانون اقدام PFAS تصویب شده توسط مجلس با تعیین ضرب الاجل برای محدود کردن انتشار PFAS صنعتی ، تعیین مهلت دو ساله برای استاندارد آب آشامیدنی و تعیین PFAS به عنوان “مواد خطرناک” طبق قانون Superfund ، به هر سه مرحله رسیدگی می کند. اما سنا میچ مک کانل از اقدام برای محافظت از جوامع ما در برابر “مواد شیمیایی برای همیشه” خودداری کرده است. “

PFAS برای همیشه شیمیایی نامیده می شود زیرا از جمله ماندگارترین ترکیبات سمی موجود است که از نوشیدن آب گرفته تا غذا ، بسته بندی مواد غذایی و محصولات مراقبت شخصی آلوده است. آنها تقریباً در خون همه روی زمین از جمله نوزادان تازه متولد شده در خون یافت می شوند. آنها هرگز در محیط تجزیه نمی شوند.

دوزهای بسیار کمی از مواد شیمیایی PFAS در آب آشامیدنی با سرکوب سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد و با افزایش خطر سرطان و آسیب های تولیدمثلی و تکاملی همراه است ، از دیگر نگرانی های جدی سلامتی.

دیوید اندروز ، Ph.D. ، دانشمند ارشد EWG و یکی از نویسندگان مشترک ، گفت: “وقتی به دنبال آلودگی PFAS هستیم ، تقریباً همیشه آن را پیدا می کنیم.” “آمریکایی ها باید اطمینان داشته باشند که آب آنها ایمن است ، اما بسیاری از جوامع دارای منابع آب آلوده به مواد شیمیایی سمی PFAS هستند. اینها برخی از موذی ترین مواد شیمیایی تولید شده در طول تاریخ هستند و همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. تجزیه و تحلیل ما تا حد زیادی به PFOA و PFOS محدود بود ، اما بسیاری از PFAS ها باعث آلودگی آب آشامیدنی شده و کل کلاس مواد شیمیایی PFAS نگران کننده است .

سازمان حفاظت محیط زیست بیش از 600 PFAS را در ایالات متحده مورد استفاده فعال قرار داده است. طبق آخرین تجزیه و تحلیل داده های ایالتی و فدرال توسط EWG ، 2230 مکان در 49 ایالت شناخته شده است که دارای آلودگی PFAS هستند ، از جمله بیش از 300 تأسیسات نظامی.

آلودگی PFAS هشدارهایی را در میان یک گروه دو حزب از نمایندگان کنگره ایجاد کرده است . قانون اقدام PFAS همچنین مقرره ای را تعیین می کند که یک مهلت دو ساله برای EPA تعیین می کند تا یک استاندارد ملی آب آشامیدنی برای دو بدنام ترین مواد شیمیایی PFAS ایجاد کند – PFOA ، که قبلا برای ساخت تفلون DuPont استفاده می شد ، و PFOS ، که قبلا یک ماده تشکیل دهنده آن بود. اسکاچگارد 3M.

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *