درابتدا بگوییم محتوا چیست؟ محتوا آن چیزی است که کاربر برای خواندن، آموختن، دیدن یا تجربه کردن آن به سراغ ما می آید. از جنبه تجاری، محتوا اطلاعات مهمی است که هدف وجودی وب سایت، برنامه کاربردی، شبکه داخلی و یاهروسیله ارتباطی دیگر، دربرگیرنده آن است یا آن را ارائه می دهد.
استراتژی محتوا:
۱. چگونگی به کارگیری محتوا را برای دستیابی به اهداف کسب و کار و برآوردن نیازهای مشتریان شما تعیین می کند.
۲. تصمیم های شما را در باب همه محتوا در سراسر عمر آن، ازپیدایش تا مرگ، هدایت خواهد کرد.
۳. مجموعه معیارهایی را برای ارزیابی موفقیت محتوای شما تعیین می کند.
?در یک کلام: استراتژی محتوا راهنمای برنامه های شما برای تولید، ارائه و نظارت برمحتواست.
استراتژی محتوا چه چیزی نیست؟
برخی افراد زمانی که از استراتژی محتوایشان سخن می گویند، درواقع، منظورشان این است که چه چیزی را و درکجا می خواهند به صورت آنلاین ارائه دهند. در این شرایط استراتژی محتوا ممکن است این طور توصیف شود:
۱. مجموعه ای از مقالات آموزشی
۲. پایگاه اطلاعات آنلاین، باهمه امکانات
۳. مجموعه ای از نوشته های وبلاگی یک کارمند
۴. اشتراک خدمات جدید نسخه تبلتی
۵. شناسه های کاربری درشبکه های اجتماعی
?ترکیب این موارد استراتژی نمی سازد! اینها تنها مجموعه ای از تاکتیک ها هستند.
استراتژی اندیشه ای است که مسیر آینده را تعیین می کند. به محض اینکه استراتژی خود را مشخص کردید، به آسانی می توانید معیاری برای محک زدن تاکتیک ها داشته باشید، با این پرسش که “آیا این کار به ما برای رسیدن به جایی که در نظر داریم کمک خواهدکرد؟”
استراتژی خود را به شکل فانوسی دریایی تصور کنید که شما را در مسیر درست هدایت می کند، فارغ از اینکه هوا چقدر طوفانی باشد.