In this series of Maya tutorials we will learn advanced character rigging techniques in Maya. Software Required: Autodesk Maya 2013.
In this series of Maya tutorials we will learn advanced character rigging techniques in Maya. We’ll start by creating a modular rig we can insert into our skeletons for flexibility and speed. We’ll learn how to create and utilize custom tools to work smarter. We’ll learn how to create IK FK systems, and learn how to enhance these systems to produce more exaggerated results. We’ll even explore ways we can create non-flipping twist rigs that do a great job at holding volume. By the end of this tutorial, you’ll have a solid grasp of rigging characters and be able to use the techniques on your own characters. Software Required: Autodesk Maya 2013.
این سری از آموزش های گروه Digital Tutors، شما تکنیکها و آموزش های پیشرفته ریگ کردن (Rigging) کاراکتر را خواهید آموخت. آموزش با ریگ کردن یک کاراکتر اسکلت برای انعطاف پذیری بیشتر و همچنین یادگیری سریعتر و شروع میشود.
شما خواهید آموخت تا چگونه برای خود ابزارهایی به صورت سفارشی بسازید تا کار را دقیقتر انجام دهید. در ادامه خواهید آموخت تا برای کاراکتر خود سیستم IK و FK را بسازید و آنان را نیز چگونه ارتقا دهید تا نتایج بهتری را بدست آورید.
یکی دیگر از تکنیک های مهمی را که در این آموزش خواهید آموخت این است که چگونه در کارهای بزرگ، سکوهایی (Flipping) بدون پیچ و تاپ و بدون درهم و برهمی بسازید تا به راحتی بتوانید در پروژه های بزرگ که سکوهای زیادی دارند از آنان استفاده نمایید .