سلامتی

شواهد جدیدی از ارتباط بین گروه خون و حساسیت به COVID-19

افراد با گروه خونی O ممکن است کمترین خطر ابتلا به عفونت را داشته باشند. افراد با A و AB ممکن است خطر ابتلا به پیامدهای شدید را افزایش دهند.

دو مطالعه که امروز (14 اکتبر 2020) در Blood Advances منتشر شده است  نشان می دهد افرادی که دارای گروه خونی O هستند ممکن است در معرض خطر کمتری از عفونت COVID-19 باشند و در صورت بیماری احتمال بروز عواقب شدید از جمله عوارض اندام را کاهش دهند.

با ادامه بیماری همه گیر ، جامعه جهانی تحقیقات زیست پزشکی در حال کار فوری برای شناسایی عوامل خطر ویروس کرونا و اهداف بالقوه درمانی است. نقش بالقوه گروه خونی در پیش بینی خطر و عوارض عفونت COVID-19 به عنوان یک س scientificال مهم علمی پدیدار شده است. این مطالعات جدید شواهدی را نشان می دهد که ممکن است ارتباطی بین گروه خون و آسیب پذیری در برابر COVID-19 وجود داشته باشد. با این حال ، برای درک بهتر دلیل و معنی آن برای بیماران ، تحقیقات بیشتری لازم است.

افراد با گروه خونی O ممکن است در برابر عفونت COVID-19 کمتر آسیب پذیر باشند

طبق یک مطالعه گذشته نگر ، گروه خونی O ممکن است از برخی در برابر عفونت COVID-19 محافظت کند. محققان داده های ثبت بهداشت دانمارک را از بیش از 473000 فرد آزمایش شده برای COVID-19 با داده های گروه کنترل بیش از 2.2 میلیون نفر از جمعیت عمومی مقایسه کردند. در بین COVID-19 مثبت ، آنها افراد کمتری را با گروه خونی O و افراد بیشتری با A ، B و AB پیدا کردند.

نتایج مطالعه نشان می دهد که افراد با گروه خونی A ، B یا AB ممکن است بیشتر از افراد با نوع O به COVID-19 مبتلا شوند. محققان تفاوت معنی داری در میزان عفونت بین A ، B و انواع AB. از آنجا که توزیع گروه های خونی در زیر گروه های قومی متفاوت است ، محققان همچنین نژاد را کنترل کردند و اظهار داشتند که تعداد کمتری از گروه خون O از نظر ویروس مثبت است.

Torben Barington ، MD ، از بیمارستان دانشگاه اودنس و دانشگاه جنوب دانمارک ، گفت: “در نظر گرفتن گروه کنترل مناسب بسیار مهم است زیرا شیوع گروه خونی ممکن است به طور قابل توجهی در گروه های مختلف قومی و کشورهای مختلف متفاوت باشد.” “ما از مزیت یک گروه کنترل قوی برخوردار هستیم – دانمارک کشوری از نظر قومی و همگن است که دارای یک سیستم بهداشت عمومی و یک رجیستر مرکزی برای داده های آزمایشگاهی است – بنابراین کنترل ما مبتنی بر جمعیت است و به یافته های ما پایه و اساس محکمی می بخشد.”

طبق یک مطالعه گذشته نگر جداگانه ، گروه های خونی A و AB با افزایش خطر ابتلا به پیامدهای شدید عفونت COVID-19 همراه است. محققان داده های 95 بیمار مبتلا به COVID-19 را که در ونکوور کانادا بستری بودند ، بررسی کردند. آنها دریافتند که بیماران با گروه های خونی A یا AB به احتمال زیاد به تهویه مکانیکی احتیاج دارند و این نشان می دهد که میزان آسیب دیدگی ریوی بیشتر آنها از COVID-19 است. آنها همچنین دریافتند كه بیماران بیشتری با گروه خونی A و AB برای نارسایی كلیه به دیالیز احتیاج دارند.

در مجموع ، این یافته ها نشان می دهد که بیماران در این دو گروه خونی ممکن است به دلیل COVID-19 نسبت به افرادی که دارای گروه خونی O یا B هستند ، در معرض خطر نقص عملکرد یا نارسایی عضو قرار بگیرند. بعلاوه ، در حالی که افراد با گروه های خونی A و AB مدت طولانی تری ندارند اقامت در کل بیمارستان نسبت به بیماران با نوع O یا B ، آنها مدت طولانی تری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) باقی می مانند ، که همچنین ممکن است سطح COVID-19 بیشتری را نشان دهد.

 

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *