سلامتی

خطر مرگ از COVID-19 دو برابر ، سه برابر با این شرایط موجود

یک مطالعه بزرگ بین المللی بر روی بیماران COVID-19 تایید کرد که بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، دیابت ، نارسایی احتقانی قلب ، بیماری مزمن کلیه ، سکته مغزی و سرطان می تواند خطر مرگ بیمار از ویروس را افزایش دهد. محققان کالج پزشکی پن ایالتی می گویند که یافته های آنها ممکن است به مقامات بهداشت عمومی در بهبود مراقبت از بیمار و توسعه مداخلات کمک کند که می تواند این جمعیت های پر خطر را هدف قرار دهد.

محققان دریافتند که بیماری های قلبی عروقی ممکن است خطر مرگ بیمار از COVID-19 را دو برابر کند. آنها همچنین کشف کردند که سایر شرایط از قبل ممکن است خطر مرگ یک بیمار COVID-19 را یک و نیم تا سه برابر افزایش دهد. نتایج اخیراً در PLOS ONE منتشر شده است .

دکتر پدی اسنتونگو ، دانشجوی دکترای اپیدمیولوژی در کالج پزشکی گفت: “این مطالعه نشان می دهد که این شرایط مزمن فقط در بیماران مبتلا به COVID-19 شایع نیست ، اما وجود آنها یک هشدار برای خطر بالاتر مرگ است.” و استادیار تحقیق در گروه مهندسی و مکانیک ایالت پن ایالتی. “شیوع زیادی از بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا در سراسر جهان و به ویژه ایالات متحده وجود دارد. با تداوم COVID-19 در ایالات متحده ، این ارتباط بسیار مهم می شود.”

تیم تحقیق یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز از مطالعات منتشر شده از دسامبر 2019 تا اوایل ژوئیه سال 2020 را انجام داد تا مشخص کند کدام شرایط مزمن بیماران بستری را در معرض خطر مرگ ناشی از COVID-19 قرار می دهد. آنها 11 بیماری مشترک را که خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ در بیماران COVID-19 را شامل می شود ، از جمله بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، فشار خون بالا ، سرطان ، بیماری مزمن کلیه ، بیماری انسدادی مزمن ریوی ، سکته مغزی ، نارسایی احتقانی قلب ، آسم بررسی کردند. ، بیماری مزمن کبدی و HIV / AIDS.

Ssentongo و همکارانش داده های بیش از 65000 بیمار را از 25 مطالعه در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کردند. بیماران در مطالعات انتخاب شده میانگین سنی 61 سال داشتند. آنها دریافتند که برخی شرایط خاص سلامتی بیش از دیگران بر میزان بقا تأثیر می گذارد. در مقایسه با بیماران COVID-19 بستری در بیمارستان بدون شرایط قبلی ، محققان تشخیص دادند که بیماران دیابتی و سرطانی 1.5 برابر بیشتر احتمال مرگ دارند ، بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا و نارسایی احتقانی قلب دو برابر بیشتر احتمال مرگ دارند و بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه سه برابر بیشتر در معرض مرگ است.

ورنون چینچیلی ، استاد برجسته گفت: “اگرچه جامعه مراقبت های بهداشتی اطلاعات حکایتی را در مورد تأثیر این عوامل خطر در مرگ و میر ناشی از COVID-19 منتشر کرده است ، اما بررسی منظم و متاآنالیز ما جامع ترین اطلاعاتی است که تاکنون انجام شده است. و کرسی علوم بهداشت عمومی ، و نویسنده ارشد این تحقیق. “با ادامه روند همه گیر COVID-19 تا سال 2020 و احتمالاً تا سال 2021 ، ما انتظار داریم كه سایر محققان نیز بر اساس تحقیقات ما تلاش كنند.”

محققان گفتند كه مطالعات قبلی در مورد بررسی ارتباط شرایط مزمن از قبل موجود و مرگ و میر ناشی از COVID-19 دارای محدودیت در تعداد كشورهای مورد مطالعه ، تعداد مطالعات شامل و تعداد شرایط اكتشافی بود. آنها همچنین گفتند که این مطالعات دارای منابع عدم تعصب نبوده که نتیجه گیریهایی را که می توان از آنها داشت محدود کرد.

Ssentongo می افزاید: “ما با بررسی 11 بیماری مزمن و شامل بیماران چهار قاره: آسیا ، اروپا ، آمریکای شمالی و آفریقا ، رویکردی جهانی و فراگیر را برای این مطالعه در نظر گرفتیم.” “تحقیقات نشان می دهد که SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود ، ممکن است فصلی شود و به واکسیناسیون سالانه نیاز داشته باشد. هنگامی که واکسن تأیید شده و موثری در دسترس است ، افراد پرخطر با این شرایط از قبل باید واکسن را در اولویت قرار دهند تا از میزان بالای مرگ و میر جلوگیری کنند. “

حتی اگر برای درک کامل خطرات و پیامدهای بهداشتی ، به ویژه در درک تأثیرات نژاد و قومیت بر میزان بقای COVID-19 ، تحقیقات بیشتری لازم است ، Ssentongo گفت این یافته ها می تواند به اطلاع رسانی استراتژی های جهانی پیشگیری و درمان کمک کند.

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *