سلامتی

روابط منطقه مغز تنها افسردگی ، اضطراب و بیماری های قلبی

محققان از تصویربرداری مغز برای کشف سایر مناطق مغزی تحت تأثیر بیش از حد فعالیت sgACC در هنگام تهدید استفاده کردند. فعال شدن بیش از حد sgACC باعث افزایش فعالیت در آمیگدالا و هیپوتالاموس ، دو قسمت اصلی شبکه استرس مغز می شود. در مقابل ، این فعالیت در قسمتهایی از قشر جانبی پیشانی پیشانی – منطقه ای مهم در تنظیم پاسخهای احساسی و کاهش عملکرد در افسردگی – را کاهش می دهد.
پروفسور آنجلا رابرتز در گروه فیزیولوژی ، توسعه و علوم اعصاب دانشگاه کمبریج ، که هدایت این مطالعه را بر عهده داشت ، گفت: “مناطق مغزی که ما در هنگام پردازش تهدید تحت تأثیر قرار گرفتیم با مناطق تحت پردازش پاداش متفاوت است.”
“این نکته کلیدی است ، زیرا شبکه های مجزا مغز ممکن است حساسیت افتراقی علائم مربوط به تهدید و پاداش به درمان را توضیح دهند.

  • فعالیت بیش از حد در یک ناحیه مغزی منشا under علائم متعدد اختلالات مرتبط با استرس است
  • هدف قرار دادن این منطقه با کتامین تنها برخی از علائم را درمان می کند
  • این منطقه شبکه های مختلف مغزی را مختل می کند: یکی درگیر پاسخ های تهدید و دیگری در پاسخ به پاداش ها
  • شبکه های متمایز مغز ممکن است حساسیت افتراقی علائم به درمان ها را توضیح دهند

فعالیت بیش از حد در یک منطقه مغز به نام قشر cinglate cingulate قدامی subgenual (sgACC) زمینه ساز چندین علامت اصلی اختلالات خلقی و اضطرابی است ، اما یک داروی ضد افسردگی فقط برخی از علائم را با موفقیت درمان می کند. یک مطالعه جدید ، که امروز (26 اکتبر ، 2020) در مجله Nature Communications منتشر شد ، نشان می دهد که sgACC یک منطقه مهم در افسردگی و اضطراب است و درمان هدفمند براساس علائم بیمار می تواند منجر به نتایج بهتر شود.

افسردگی یک بیماری ناتوان کننده است که صدها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد ، اما مردم آن را متفاوت تجربه می کنند. برخی از آنها عمدتا علائم افزایش احساسات منفی مانند احساس گناه و اضطراب را دارند. برخی از آنها توانایی تجربه لذت را از دست می دهند (آنهدونیا نامیده می شود). و دیگران ترکیبی از این دو است.

تحقیقات در دانشگاه کمبریج نشان داده است که افزایش فعالیت در sgACC – بخشی اساسی از مغز احساسی – می تواند زمینه ساز افزایش احساسات منفی ، کاهش لذت و خطر بالای بیماری قلبی در افراد افسرده و مضطرب باشد. همچنان آشکارتر کشف این علائم است که علایم حساسیت آنها نسبت به درمان با داروی ضد افسردگی متفاوت است ، علیرغم اینکه در اثر تغییر همان فعالیت مغز ایجاد می شود.

تیم محققان با استفاده از مارموز ، نوعی از پستانداران غیر انسانی ، غلظت های کمی از داروی تحریک کننده را در sgACC تزریق کردند تا بیش از حد فعال شود. از مارموز استفاده می شود زیرا مغز آنها شباهت های زیادی با انسان دارد و می توان مناطق مغز را برای درک اثرات علیت دستکاری کرد.

محققان دریافتند که فعالیت بیش از حد sgACC ضربان قلب را افزایش می دهد ، سطح کورتیزول را افزایش می دهد و در پاسخ به حیوانات در برابر تهدید اغراق می کند و علائم افسردگی و اضطراب مربوط به استرس را منعکس می کند.

دکتر لیث الکساندر ، یکی از افراد اولین نویسندگان مطالعه از گروه فیزیولوژی ، توسعه و علوم اعصاب دانشگاه کمبریج.

“این بر اساس کارهای قبلی ما استوار است که نشان می دهد فعالیت بیش از حد همچنین پیش بینی و انگیزه پاداش را کاهش می دهد ، از دست دادن توانایی تجربه لذت در افسردگی را نشان می دهد.”

برای کشف تهدید و پردازش اضطراب ، محققان مارموزها را آموزش دادند تا یک تن را با حضور یک مار لاستیکی مرتبط کنند ، تهدید قریب الوقوع که مارموزها به طور ذاتی استرس آور هستند. هنگامی که مارموزها این را فهمیدند ، محققان با ارائه لحن بدون مار ، انجمن را “خاموش” كردند. آنها می خواستند اندازه گیری کنند که مارموزها چگونه می توانند سرعت خود را کاهش دهند و پاسخ ترس آنها را “تنظیم” کنند.

الكساندر گفت: “با فعال كردن بیش از حد sgACC ، مارموزها هرچه از نظر رفتار و فشار خون اندازه گیری می شوند ، برای مدت طولانی تر می ترسند و این نشان می دهد كه در شرایط استرس زا تنظیم احساسات آنها مختل شده است.

به همین ترتیب ، وقتی مارموزها با تهدید نامشخص تری به شکل انسانی ناآشنا روبرو می شدند ، پس از فعال شدن بیش از حد sgACC ، اضطراب بیشتری به نظر می رسید.

دکتر کریستین وود ، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و دانشمند ارشد فوق دکترا در کمبریج ، گفت: “مارموزها در مورد بیش از حد فعال شدن این ناحیه اصلی مغز ، نسبت به یک فرد ناآگاه احتیاط بیشتری نشان می دهند – گروه فیزیولوژی ، توسعه و علوم اعصاب.

محققان از تصویربرداری مغز برای کشف سایر مناطق مغزی تحت تأثیر بیش از حد فعالیت sgACC در هنگام تهدید استفاده کردند. فعال شدن بیش از حد sgACC باعث افزایش فعالیت در آمیگدالا و هیپوتالاموس ، دو قسمت اصلی شبکه استرس مغز می شود. در مقابل ، این فعالیت در قسمتهایی از قشر جانبی پیشانی پیشانی – منطقه ای مهم در تنظیم پاسخهای عاطفی و کاهش عملکرد در افسردگی – را کاهش می دهد.

پروفسور آنجلا رابرتز در گروه فیزیولوژی ، توسعه و علوم اعصاب دانشگاه کمبریج ، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت ، گفت: “مناطق مغزی که ما در هنگام پردازش تهدید تحت تأثیر قرار گرفتیم متفاوت از مناطقی است که قبلاً نشان داده بودیم در هنگام پردازش پاداش تحت تأثیر قرار می گیرند.”

“این نکته کلیدی است ، زیرا شبکه های مجزا مغز ممکن است حساسیت افتراقی علائم مربوط به تهدید و پاداش به درمان را توضیح دهند.”

محققان قبلاً نشان داده بودند که کتامین – که به سرعت دارای خاصیت ضد افسردگی است – می تواند علائم مشابه آنهدونی را بهبود بخشد. اما آنها دریافتند که نمی تواند پاسخ های شبه اضطرابی ناشی از افزایش بیش از حد sgACC نسبت به متجاوز انسان را افزایش دهد.

“ما شواهد قطعی برای حساسیت افتراقی خوشه های مختلف علائم به درمان داریم – از یک طرف ، رفتار کاهنده مانند با کتامین معکوس شد. از طرف دیگر ، رفتارهای اضطرابی مانند نبودند. “پروفسور رابرتز توضیح داد.

“تحقیقات ما نشان می دهد که وقتی صحبت از علائم و درمان افسردگی و اضطراب است ، sgACC ممکن است در قسمت اصلی و قلب آن قرار بگیرد.”

0/5 ( 0 نظر )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *